pErseTanKan MerEKa

Assalamualaikum wbt
amboi..amboi..amboi.. tajuk macam kejam sangat je kan ;p

tapi..
harap faham makna pesetankan dengan betul

kalau zaman sekolah dulu..

saya selalu membayangkan
persetankan tu maknanya
mensyaitankan manusia..
Astarghfirullah..

padahal maksudnya.
mengabaikan kan??


lagi 1 perkara.
saya baca macam kajian perwatakan ikut tarikh lahir tu
kemudian

saya sangat tak puas hati
dia kata..
nombor 1 pula tu

seorang yang pelawak..

sangat marah

pasal
kat terengganu
pelawok= penipu

masa tu berbendaharaan kata saya tak tinggi lagi

tak pernah jumpa perkataan lawak
nawok pernah la

jadi???
macam mana saya nak terima orang kata saya menipu??

hahahaha


ok
lari tajuk


bukan apa..
di pagi yang indah ini...

saya agak `graham gigi`=geram la..
dengan 

insan-insan yang sangat banyak `membantu masyarakat ` ni
perlu ke post segala kebaikan yang anda lakukan kat fb??

tidak mengapa kalau dengan niat mengajar orang
menunjukkan contoh yang baik

tapi kalau segenap gerak perbuatan anda tunjuk..





TAK KE IBARAT ANDA SEDANG MEMBAKAR SEGALA KEBAIKAN YANG ANDA LAKUKAN 



PENAT-PENAT TOLONG ORANG


DAH TU..


TAyang-TAyang


SANGAT RUGI???


MULA-MULA SAYA NAK KATA


biar la awak.. bukan ada kena mengena dengan saya...



tapi saya rasa kesian..


kot-kot awak baca

awak sentap

awak musabah balik...



ORANG BAIK,TAK PERLU TAYANG BAHAWA DIA TU BAIK
ORANG BAIK
MASYARAKAT YANG AKAN MERASAI AKAN KEBAIKAN ITU


TAK PERLU CERITA-CERITA


rugilah..

rugi sangat-sangat..




eden banyak add orang baik kat fb

bukan nak jadi penilai pada kalian

siapa saya nak wat macam tu

kerja menilai tu kerja Allah


tapi perlu menegur mana 

akhir zaman ni


orang yang jauh dari Allah tu.. 
tugas kita kembalikan pada Allah


tapi orang yang menjalankan tugas itu pun

ada bahagian ujiannya juga



Masakan kamu mengaku kamu beriman padahal kamu belum diuji?




JANGAN PERNAH MERASAKAN DIRI KITA BAIK

tingkatkan komunikasi dengan Allah: nasihat untuk diri sendiri juga


kalau boleh nak persetankan je anda


tapi

saya sayang awak

saya tak nak kita jadi peniaga yang rugi dengan Allah


takut jadi orang paling rugi di akhirat
nauzubillah...


TAPI!!!

bukan semua benda kita boleh persetankan !

banyak benda kita kena ambil tahu
kalau anda tidak minat sekalipun
jangan mencemuh tampa ilmu

cheq tampaq hang saja je.. oley!!!


orang yang ikhlas itu..
ketiadaannya tidak dicari
kehadirannya tidak dikenali


tapi,
jangan sedap-sedap nak lantik diri awak jadi penilai pula untuk keikhlasan orang

ok???




sekian

2 comments:

Izzah Ibtisam said...

setuju! 110% sayangnya kalau buat kebajikan, niat nk tunjuk kt org, apa pn xdpt...

- Aryan Mulhim - said...

moga kita jauh dari penyakit itu kak... kita sedang menabung..tapi moga2 tabungan kita x bocor tampa kita sedar kerana penyakit hati..nauzubillahiminzalik..