DIA CAKAP

Saya yakin,dia tidak akan baca post ni pasal saya tak publish benda ni kat Fb..
pagi tadi saya jumpa dia..
teman dia pergi buat kajian untuk master dia..
dia tu kuat sangat..
dulu masa tingkatan 2..
dia cikgu kelas saya..
tapi dia tak mengajar saya pasal kH lain-lain..
dia ajar budak lelaki je..
dulu saya pelik dengan dia.. kenapa dia suka denda budak kelas depan otai-otai juga
tapi budak kelas belakang dia lembut sikit..

tadi dia kata
`dulu cikgu sekolah tok jiring.. cikgu selalu tak faham apa cikgu cikgu ajar,jadi cikgu sedih sangat..kira cikgu ni bukan golongan pandai la.. cikgu rasa apa yang pelajar kelas belakang rasa.. dan cikg tahu apa yang seorang cikgu perlu buat.. `
budak kelas depan selalu dimanjakan,kelas belakang diabaikan..
cikgu x nak bagi pelajar cikgu rasa macam tu..


saya pun..
o0o0o0o..ok..


saya bukan ambil kH untuk aliran dia ajar..
tapi saya jumpa  nota-nota yang dia tulis..
lepas tu fotostat dan edarkan pada pelajar-pelajar dia..
`cikgu tolong belajar untuk pelajar`


dia cakap...
`tidak semua yang menjadi guru itu,menjadi seorang guru..lama-lama nanti anim dan ana akan faham`



dia cakap...
`anim..anim kena rasa seronok dengan apa je yang anim lakukan.. ambil setiap perkara itu sebagai sesuatu yang seronok untuk dilaksanakan tetapi bukan sebagai tekanan`



dia cakap juga...
`dulu cikgu sangat positif pada semua orang`

dalam hati saya
patutlah henset hilang pun.. dia buat muka baik lagi dulu...



mungkin sebab tu saidina Umar ada menyebut
untuk mengenali seseorang..
kita perlu melalu beberapa fasa ni

makan sekali,tidur sekali, musafir sekali..


tapi

x pernah lagi musafir dengan dia


dia ada cakap..
`nanti kita jumpa lagi ye`




bila dia bercakap..
saya suka diam dan dengar je..


saya tahu saya tidak boleh mengangkatnya terlalu tinggi..
kerana dia juga manusia..


but i love her so much!


zaman sekolah dulu..

saya tidaklah rapat dengan dia..
~walaupun kadang2 ada perasaan nak rapat tu ;p   tapi sedar... batasan antara pelajar dan guru~


Tapi....

kita tidak tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang..

cuma yang nim harapkan...


kita temui sinar kebahagiaan itu ;)

kini.. kita sama-sama mengejar dan merasainya..

namun..moga pada masa akan datang.. Kita masih mampu menikmati kebahagiaan ini..

juga untuk teman-teman yang masih mencari diri mereka...



ps:cikgu.. nim sayang cikgu.. kalau cikgu baca blog nim..cikgu kan suka stalker tampa pengetahuan...cikgu tak payah bagi apa-apa feedback... 



inilah dia yang saya sayangi itu.. ngeh3 ;p



dia yang ada:
call saya setiap bulan (kooottttt)
stalker saya (kan3??)
bagi nasihat kat saya..
dengar cerita-cerita merepek saya
kenakan saya
membumikan benda-benda yang tak logik untuk saya
BELANJA SAYA MAKAN
tanya saya bila tak ada kat fb
meseg saya dan buat saya tersenyum





DIa cakap..
jangan jadi hipokrit..jadi diri sendiri...

baik cikgu ;)



jaga hubungan dengan Allah sokmo..
everyday jangan tinggal quran..
jangan ambil peduli semua cakap orang..
dan macam-macam lagi nasihat dia...














THE END





nota kaki: tiba-tiba saya rindu puan zahrul.


Moga dia bahagia selalu..dunia akhirat..amin..

No comments: