Air tAsNim..apakah?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyanyang..
tak sangka tergerak hati datang lagi ke alam ini..
tengok kakak2.. sahabat2..
panas update post ;)
kalau orang berebut2 untuk sebarkan kebaikan..
kenapa tidak kita..
kan???


Alhamdulillah.. memandangkan dah lama x update blog..
banyak juga benda yang dah x macam dulu lagi.
ape2pun...
segalanya pasti ada hikmah..


sepanjang cuti ni..
banyak perkara yang berlaku pada diri sendiri..
suka,duka,terkejut,menyesal dan macam2..
Namun.. berharap sangat.. moga segalanya akan menjadikan diri ini lebih dekat pada Allah.


baru2 ni..tengok terjemahan Al-Quran..
saya baru tahu..
mungkin ramai dah yang tahu..
tapi mungkin ada lagi yang tak tahu..
jadi..
meh nak cerita ;)

lagi excited nak cerita pasal ni dekat2 dengan nama diri sendiri gak..
heheheh..
hanim..tasnim.. boleh lah tu... ;p



ce tengok gambar ni

 pernah tengok???


 hehehe.


lagi2..

 hehehe.. mesti pernah kan??



rasa macam promoter lak...

tapi tak..

cuma tertarik dengan nama dia...


dalam surah 
Al Mutaffifin ayat 27 dan 28.
`dan campurannya dari tasnim,(yaitu) air yang diminum oleh mereka yang dekat (kepada Allah).



bila baca terjemahan ni saya tersenyum...

orang yang bagi nama ni.. mesti bukan calang2 orang..

bagi saya.. as muslim..
cantik kan penggunaan ni =)

x perlu cerlup2..

sambil tu.. nak minum..boleh la doa2..
Moga2 kita boleh jadi orang yang layak minum tasnim kat akhirat kelak =) amin3..


so... macam mana nak jadi pemburu syurga ni? (serius.. rasa macam x layak je cakap nak jadi pemburu syurga)

tapi kalau x bercita2 cenggitu..
tak kan nak jadi pemburu neraka?? nauzubillahiminzalik....


dah tu nak duduk saje???


cikgu saya kata dulu..
hidup ni.. every second.
antara 2 je... dosa atau pahala..



suka sangat cikgu tu... 

cikgu bahasa Melayu..
yang sangat kurang bercakap..
cikgu bM..tapi duduk kat makmal sn..
tapi kalau kat kelas dia banyak bercakap
setiap kali masuk kelas..
dia akan bacakan kami buku agama ...
5-10 minit dan ada soal jawab


WAJIB!!!


saya kagum..
pasal kedegilan kami tunduk dengan bacaan buku dia..
sampai waktu dia x ngajar kelas dah..

bila dia ganti..
kami yang sibuk nak prepare spm.
boleh buat request

cikgu.. dah lama x dengan tazkirah cikgu..
cikgu bacakan buku je lah untuk kami.


alhamdulillah ;)


walaupun di dinding2.. budak kelas belakang kutuk dia teruk2
tulis 
cikgu zul= L***U
kejam kan??


tapi dia sabar je..
dia cakap x pe..cikgu maafkan.. kesian mereka2 kat akhirat nanti..


fuhhhh
berpeluhhhhh....



rindunya kawan2 ^^V

sahabat2...

hmmm..

out


No comments: