Jika iNi jALan yanG kAu piLih

manisnya ukhwah tidak berpanjangan..
puncanya daripada diriku sendiri yang sarat dengan kelemahan
tapi amat mengecewakan
ukhwah kita renggang
waktu kita ditarbiyyah bulan penuh keberkatan..

kau..kau..kau..kau..kau..kau..kau..kau..

hariku..
hanya mampu melihatmu dari jauh
jika dulu.. aku boleh menerima sentuhanmu waktu aku dalam kesakitan
mendengar kata semangat dari mu waktu aku kelemahan
mencapai kegembiraan waktu aku keresahan..
setiap hari..
aku tak pernah sepi daripada menyambut salam darimu
menerima senyum mu..
melihat matamu dengan penuh rasa kasih seorang sahabat..

namun..
kini....
jangankan mendengar kau menyebut namaku
pesanan ringkas dari ku pun belum tentu kau balas..
jangankan berbual..
melihat diriku pun kau sudah tidak mahu..

aku menangis di dalam hati bila terlihat kau kegembiraan..
sewaktu..
Allah mempertemukan mu dengan seorang insan lain..
Allah izinkan mu berjemaah di sebelah dia..
aku melihat kegembiraan itu..
senyum mu penuh ikhlas...

betapa kau menyanjungi dan menyayangi dia....

DIA...


dan aku tidaklah seperti dia..

jaUH...

terLaLu jauh...

aku lemparkan sejauh2 perasaan cemburuku..
kerana aku juga menyanyangi dia..

BEZANYA..

AKU MENYAYANGI DIA SEPERTI MANA AKU MENYAYANGI KAMU..

NAMUN

KAMU MENYANYANGI DIA.. TETAPI TIDAK MENYAYANGI AKU..

aku sedar...


aku sedang dibenci..

aku sedang dijauhi..

aku tidak diperlukan lagi..


dan aku...


PUTUS ASA


cukup aku menyayangimu..

dan menjagamu dari jauh..


aku tak mampu mengganggu hidupmu lagi.. 


No comments: