BerCaKap SeNdiRi

sejak kebelakangan ni..saya selalu bercakap pasal hati..dan selalu bersedih..lalalala
mungkin kerana tekanan kerja yang terlalu banyak...buat saya jadi laklok..
saya x kisah saya di uji..dah saya doa saya mohon setinggi2 kesabaran..
mana ada kesabaran lahir tampa ujian ;,(
kalau zaman sekolah dulu.
sukar untuk saya rapat dengan sesiapa..
dan
saya selalu bertukar pasangan rapat..
tapi saya sayang 2 2 je..
masa form 1 sampai form 3.citer x best sangat
masuk form 4..saya rapat dengan sorang sahabat ni..nama dia amnah..pandai sangat..
kami rapat..
sampai cikgu kata
awak ni kembar x seiras..
belajar sama2..buat jahat sama2..lalalala
tapi..ukhwah mana tidak di uji..
tiba2... nan pula hadir dalam hidup
krisis dengan amnah memuncak..
memandang saya orang gila kerja..

saya lupakan amnah.. amik tahu dalam diam je

dan teruskan hidup saya sebagai seorang pelajar
dan 
meniti hidup bahagia dengan nan
rapat..........macam adik beradik..
famly nan..famly saya..famly sya..famly nan...
memang jenis saya..kalau rapat..mesti nak kenal mak  ayah dia...


tet. tu kisah budak sekolah menengah...


sekarang saya seorang guru pelatih..
menghadapi situasi yang sama lagi...


saya masih buntu untuk memulakan langkah pertama yang baru..

atau,,
saya nak biarkan saja..

dan mencari insan2 lain.

yang boleh bahagia hidup saya..dan saya bahagiakan hidup dia..



semua ni menjadi persoalan..


macam mana saya nak hadapi hari2 di hadapan...



fenim...fenim...fenim...



out

nOta HaTi 1:

nota hati:
Ya Allah..
seperti tiada apa lagi yang indah di sini padaku ya Allah..
aku mahu pergi..
pergi dari segala yang bermain dihati ini..
keluarkan aku dari set yang cukup menyakitkan ini ya Allah..
jangan kau biarkan aku dalam putus asa ;,(
aku nak pergi......

aku nak pergi......

aku nak pergi......


 19/8/2011
aku tidak akan berada di sini...

aku tak mampu lagi menanggung apa yang ada di dalam hati..

apa dah terjadi pada diri ini???

AKU PERU BERPALING ARAH
BERPALING TAMPA MENOLEH KEBELAKANG LAGI...


SAHABAT..
SAHABAT..
SAHABAT..


 SAYA AKAN CUBA MEMBINA HIDUP BARU 



MELUPAKAN DAN MEMBINA

JIKA INI YANG TERBAIK...



TEKANAN TAHAP TINGGI SEKARANG NIEH...


LUPAKAN..
LUPAKAN..
LUPAKAN..



ps: sedang cuba membuka hati untuk insan yang benar-benar ku perlu sayangi..
insyaAllah.

Jika iNi jALan yanG kAu piLih

manisnya ukhwah tidak berpanjangan..
puncanya daripada diriku sendiri yang sarat dengan kelemahan
tapi amat mengecewakan
ukhwah kita renggang
waktu kita ditarbiyyah bulan penuh keberkatan..

kau..kau..kau..kau..kau..kau..kau..kau..

hariku..
hanya mampu melihatmu dari jauh
jika dulu.. aku boleh menerima sentuhanmu waktu aku dalam kesakitan
mendengar kata semangat dari mu waktu aku kelemahan
mencapai kegembiraan waktu aku keresahan..
setiap hari..
aku tak pernah sepi daripada menyambut salam darimu
menerima senyum mu..
melihat matamu dengan penuh rasa kasih seorang sahabat..

namun..
kini....
jangankan mendengar kau menyebut namaku
pesanan ringkas dari ku pun belum tentu kau balas..
jangankan berbual..
melihat diriku pun kau sudah tidak mahu..

aku menangis di dalam hati bila terlihat kau kegembiraan..
sewaktu..
Allah mempertemukan mu dengan seorang insan lain..
Allah izinkan mu berjemaah di sebelah dia..
aku melihat kegembiraan itu..
senyum mu penuh ikhlas...

betapa kau menyanjungi dan menyayangi dia....

DIA...


dan aku tidaklah seperti dia..

jaUH...

terLaLu jauh...

aku lemparkan sejauh2 perasaan cemburuku..
kerana aku juga menyanyangi dia..

BEZANYA..

AKU MENYAYANGI DIA SEPERTI MANA AKU MENYAYANGI KAMU..

NAMUN

KAMU MENYANYANGI DIA.. TETAPI TIDAK MENYAYANGI AKU..

aku sedar...


aku sedang dibenci..

aku sedang dijauhi..

aku tidak diperlukan lagi..


dan aku...


PUTUS ASA


cukup aku menyayangimu..

dan menjagamu dari jauh..


aku tak mampu mengganggu hidupmu lagi.. 


pErBahaRui sEmaNgat



dah lama aku dihimpit rasa sesak... penat.. sedih.. letih.. dan sebanyak-banyak perkara negatif..
insan2 yang ku sayang masih setia seperti dahulu walaupun...ntah lah..
aku mencari rentak..aku mencari sesuatu yang baru..
lalu dalam keadaan mengejut..
aku ambil keputusan untuk bermusafir..
bermusafir untuk menghisab diri..
sudah sejauh mana aku tergelincir dari landasan..
landasan yang dahulu aku sering mendoakan aku merupakan salah 1 gerabak kereta api yang menuju ke arah cinta Ilahi..
namun..gerabak itu sungguh berat rupanya..
mujurlah ada gerabak lain dihadapan untuk menarik..
di belakang untuk menolak..
aku aku tidak berhenti di separuh jalan..
langkahku kian perlahan..
ku sibukkan diriku dengan semata-mata
sebelum tidur..
hatiku resah dengan tugasan yang belum selesai..
hatiku resah jika esok tiada lagi peluang untuk aku membaiki diri
aku resah jika esok nyawa sudah tiada pada diri..


setiap kali kepenatan.. aku seperti menanti2kan waktu solat
cepatlah azan...
aku penat ni..
aku nak rehat..
aku perlukan tenaga..
Ya Allah.....


hanim norlaila mamat..
apalah sangat kepenatan ini jika dibandingkan nikmat syurga yang kau inginkan..
apalah sangat infaq kewangan ini jika dibanding dengan nikmat syurga yang kau impikan..
apalah sangat lapar dan dahaga ini..
apalah sangat sakit kepala ini..
apalah sangat rasa mengantuk ini..
apalah sangat titik peluh ini...
apalah sangat semua yang kau berikan itu....




TERLALU SEDIKIT...

kembalilah pada Allah..

yakin lah pada Dia

tujuan kamu... hanim norlaila mamat

lahir ke dunia adalah UNTUK MENCARI BEKALAN BAGI KEHIDUPAN AKHIRAT...


bukan menikmati segala nafsu syahwat ..

kamu mungkin ada 40 tahun lagi untuk hidup..
30 tahun..
10 tahun..
1 bulan..
1 minggu..
1 hari...

wallahualam...


TERUSKAN hanim....

jangan sesekali putus asa..
jangan takut untuk mencuba
lapang dada dalam menerima kritikan kerana kau bukan Maksum!
rendahkan hatimu walaupun dengan sesiapa sahaja engkau berhadapan..
jangan berat untuk melakukan kebaikan,.
jangan takut tegakkan kebenaran..
terus belajar tentang alquran..
kerana di situ ada semua jawapan...



bawa insan2 yang kau sayang nim..
jangan sesekali lupa mendoakan mereka 


mulakan langkah baru...

Allah bagi 24jam kepada kamu..

IA PASTI CUKUP..


BERNAFASLAH... DAN RASAILAH...
NIKMAT IMAN..ISLAM..PENGORBANAN..




mAsiH tEGuH

Alhamdulillah..
berlalunya hari pertama dalam bulan ramadhan
walaupun x dapat nak merasai nikmat secara sepenuhnya
cuba buat yang termampu..
hari ini.
adik2 kembali balik ke kampus
tilik muka sorang2
dengar report (dalam keadaan tak sedar)
berbuka sama2..
alhamdulillah..
Allah masih mengizinkan merasai nikmat itu..

menjadi seorang kakak memang indah
tapi tak kurang jugak payah
perl