JANGAN SAYANG SANGAT!

Aku: akak... nim nak bagitahu ni.. nim merasai nikmat ukhwah sekarang kak.. best sangat kak
my sis: ukhwah macam mana tu dik? manis macam mana?
aku: nim rasa macam sayang gila kat dorang kak.. yela.. makan sama2.. tidur sama2.. paling nim suka.. dorang jaga solat jemaah anim..seronok kak hidup suasana Islam kak..seronok sangat..

my sis: dik... sayang macam mana pun.. bersederhana dik.. supaya adik tak kecewa..

aku : o0o0o..yeke.. (diam)









ini berlaku tidak berapa lama dahulu


 dan sekarang


saya tak pernah menyesal mengenali kalian..
hanya Allah tahu betapa saya terlalu menyanyangi kalian..
airmata meluncur laju waktu bait2 ini ditaip..

kerana terlalu sayang
pernah hati ini berkata
kalau kalian perlukan nyawa saya pun
saya sanggup korbankan supaya orang2 sehebat kalian dapat terus berkerja menyebarkan Islam

namun

Allah mengizinkan hari ukhwah kita
disimbahi gerimis ujian..
sehingga lopak mata
tidak segan silu lagi mengeluarkan air mata
dan air mata

saya tak pernah menyalahkan kalian

kerana kesilapan itu berpunca daripada diri sendiri

saya tak tahu...

bagaimana saya boleh mulakan hari esok tampa kalian


hanya pada Allah saya berharap

Moga peganti saya pada kalian..
dapat menggembirakan kalian 

;,(

saya akan terus memohon kepada Allah
supaya sentiasa menjaga kalian..


saya sayang kalian dengan sangat....


sangat2...


saya tak pernah menyesal mengenali kalian


saya angankan kita dapat menikmati bulan Ramadhan bersama2...

saya kakak

kalian adik2



namun..

mungkin kerana kelemahan saya yang tak mampu menjadi seorang kakak yang baik


sehingga niat untuk mengembirakan kalianpun

 menjadi 


satu isu untuk mungkin kalian berkecil hati dengan saya....



saya sedang diuji dengan sangat...



sakit menanggung sendiri
tiada lagi katil untuk menumpang ketika saya menangis
sunyi tampa laporan2 dari setiap kalian...



ya Allah..............


ya Allah.............


Ya Allah............


AKU MENYAYANGI MEREKA YA ALLAH


DENGAN SEGENAP JIWAKU YA ALLAH


MAKA SATUKANLAH HATI2 INI JIKA ITU YANG TERBAIK..

DAN JIKA MENGGANTIKAN AKU DENGAN ORANG LAIN LEBIH BAIK BUAT MEREKA



GANTIKANLAH JUGA MEREKA DENGAN INSAN YANG MAMPU MENDIDIKKU SEPERTI MANA MEREKA MENDIDIK KU YA ALLAH...











2 comments:

sakinah siddiq said...

saya sayang awak. saya tag awak kat sini..

http://setenangsakinah.blogspot.com/2011/07/contest-aku-berpuisi-tangisan-dalam.html

murabbi said...

hasbunallahu wa ni'mal wakil..
cukuplah Allah bagiku.
sebaik2 pergantungan hanya padaNya..
insyaAllah. hidup untuk islam kerana ALLAH