iSi wAkTu cUti

Alhamdulillah.. malam ini tergerak juga nak menaip.. Bila ada sahabat yang bertanya. bila nak update blog.. hm.. dalam keadaan sekarang.. dengan pelbagai isu.. saya lagi seronok membaca dari menulis.. hehehe... 
waktuuuuu.... memang menjadi ujian pada saya... bila dah cuti2 macam ni.. terasa satu fasa yang kadang2 kosong!! nasib la ada beberapa biji buku sebagai peneman... internet untuk cari bahan... tapi kadang2 facebook gak... aeisssshhhhhhhhh.....
Setakat ni...
saya dah habiskan 2 biji buku...
satu hadiah dari insan misteri...
hanya cik husna affendi je tahu..
tapi dia memang seorang yang amanah
saya pun x nak paksa dia bagitahu siapa orang yang bagi buku tu..

GAZA MENANGIS...

buat saya rasa lagi faham rentetan peristiwa kat palestin
buat saya kenal siapa Hamas.. siapa Fattah
buat saya tahu juga tentang pemimpin Arab
dan... patutler Husni Mubarak kena dengan rakyat dia.. lalalaal
kuasa rakyat..





kemudian..
pemerhatian saya beralih pula kepada satu buku ni

tapi saya tak leh citer pape pasal buku ni

ramai sangat budak sensitif...

saya baca untuk mengetahuan..


demokrasi kan?? ;p

lalalalalalalalala




hehehehehe... buku ape ni ep???
yang penting ilmu...


orang lain baca Bible untuk buat kajian x kecoh pun...
jadi kita tak payah la nak kecoh2 sangat ye.......




dan buku yang bakal menyusul  mungkin 4 5 hari lagi.....

sangat  TAK SABAR nak baca buku ni!!!!!!!!!!


tajuk buku tu
DEMOKRASI HARAM

MENJAWAB PERSOALAN HIZBUT TAHRIN

HT


BUKAN 

HOT TIKET 


ok???




cerita yang telah di khatamkan,..



KUNG FU PANDA...





memandangkan semester lepas
saya kali pertama belajar nak jadi cikgu kan...

subjek paling saya suka..
matematik kurikulum...


salah satu kaitan..

lecturer saya cakap..

kita nak jadi cikgu...
kita yang kena belajar cara anak murid kita belajar

bukan dorang ikut cara kita!!!!


analoginya......

cikgu suruh pelajar dia panjat bangunan tinggi..

dengan cara cikgu ajar macam mana nak panjat bangunan tu
mungkin ada pelajar boleh ikut.. (standart written method)


mungkin ada yang tak boleh ikut (yang ni cikgu bertanggungjawab untuk sediakan alternative written method)



sebab tu...

sekarang..

kita jangan sebut..




PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN



tetapi..


PEMBELAJARAN DAN PENGAJARAN


cikgu belajar cara murid belajar..
macam mana dia boleh bawa...


cikgu fikirkan jalan..
itu tugas cikgu!!

nak pastikan pelajar tu..
panajt bangunan guna tangga ke


kereta kabel ke...

pakai lastik yang besar tu ke...


errrrrrkkkkkkkkkkk
lebih2 lak ;p


dalam Kung Fu panda..





master dapat  switch Po dengan makanan


MASTER SIFU BELAJAR BAHAWA PO AKAN BERUSAHA KALAU DIA NAK MAKAN JE

JADI DIA MENGAJAR MENGGUNAKAN ALTERNTIVE METHOD....



4 murid dia yang lain ..
guna standart method je.........



Po ni pun bermasalah.......

tapi dalam bermasalah


dia boleh gak jadi Ninja Worrior ke hape ntah..

pasal....


dia ada `sesuatu`


yang dikesan oleh tok guru kura2...


sifu tupai tu bukan main la sabaq...

pehal encik kura2 ni piilih panda ni jadi calon???



tapi kerana 

wala` pada pemimpin..



di ikutkan juga ;)



dan akhirnya!!

ada hikmah!


memang PO ada kelebihan dia yang tersendiri...


kalau nak hurai citer Kung Fu panda ni Memang BANYAK...

tak Pe La


lain KaLi..


saya MaSukkan dalAm post2 lain pula







Jika Allah mengizinkan ;)




ps: terima kasih ya Allah.. dengan nikmat yang Kau berikan kepadaku..





5 comments:

Miss Herlena said...

ske2...thnks kak anim :)

Ukhti Ibtisam said...

(^_^)

hanimnorlaila said...

to miss herlena----- ;)
to ukhti ibtisam-------- nanti kita tgk lgi movie n relate dgn dunia pendidikan yerppppppp

Nur Ilyani Abd Munir said...

As salam..at last, akak update gak blog..tq 4 sharing ur moment and interest..ske KUNGFU PANDA gak :).. Slmt bercuti ye..

hanimnorlaila said...

ilyani..nanti cadangkan kat akak apa2 movie yang bagus ditonton.. ep ;)