PErUbaTan IsLaM






Alhamdulillah..
jam menunjukkan pukul 10.35 p.m
sementara menunggu mood study datang ;p
nak cerita la sikit...


tadi..
ana teman seorang sahabat..
gangguan makhluk halus padanya makin menjadi2

sejak ikut dia kali pertama hari tu...

banyak juga pelajaran yang ana dapat..

Ingat.. 
tak dijadikan jin dan manusia melain beribadah kepadaKu..


hm...
kat dunia ni.. kita x sendiri..
ada makhluk lain

dan nisbah depa dengan kita..
kita 1 depa 9 tau!!



bila kita rasa macam dah terganggu..
eloklah kita check dengan ustaz2 yang kita yakin..InsyaAllah


kat Malaysia.. 2 tokoh superb untuk perubatan Islam ni


ustaz Ismail Kamus
dan
Ustaz Harun Din


kalau darul syifa`

 selalunya orang berlajar dari mereka berdua inilah..


erm.. jangan pandangku sebelah mata!

kenapa?

dorang bukan belajar simple2

untuk jadi ahli perubatan darul syifa`

ada degree tahu.....

bukan calang2 la...



melihat pada  doa2 yang dibaca ustaz....


ana dapat tangkap

AL-fatihah
ayat 3 qul
al mathurat...
ayat qursi

sila lah amalkan ;)


kalau benda ni dah masuk dalam badan kita...

payah jugak..
pasal tak tenang hidup....



dia... lain orang..
lain tempat kena serang..

nak tahu kita ada kena jin tak..


kena check la

ala~style medical check up tu~


habis..
macam mana nak elak kena jin??
bagi saya..

ni semua dah ketentuan Allah

tapi kita boleh elak..

contohnya...

elak dari  di sukai jin...

:) jangan mandii tak bakai basahan!
:) jangan tidur lepas waktu asar!
:) jangan seksi2 ;p




kalau jin orang hantar?

hidup kita ni ada adab.. jaga hati orang baik2
janga ksar2.. kalau x nak..cakap dengan baik..dan tawakal pada Allah..


kalau jin yang atuk nenek kita?
ni payah sikit bagi ana..
kadang2 atuk bagi ayat ntah pape suruh kita amal..
kita yang memang sentiasa husnulzhon ni ikut ja..

sebab tu
PENTINGNYA ILMU

SUPAYA KITA TAK TAQLIK BUTA JE DALAM IBADAH KITA BUAT


IBADAH TAMPA AMAL ITU GILA...


AMAL TAMPA ILMU TU SIA-SIA...



FAHAM???



sakit yang perubatan ni..

semua kadang2 berpunca dari jin....


hakikatnya dari Allah segala kuasa

tapi wasilahnya begitulah...



 ustaz cakap..

kadang2 kita ingat kita migrain...

sampai dah makan ubat tahap 4 pun x de perubahan

bila check pakai perubatan islam

rupanya kepala dia jadi port jin duduk!!!

kat mana2 jin boleh masuk pasal dia duduk dalam salur darah kita..


konklusinya...

jaga amalan kita dengan Allah
jaga adab kita dengan makhluk lain..
manusia atau jin...


kemudian..

tawakkal padaNya.....






wallahualam...




No comments: