pErJaLanaN




Assalamualaikum wbt
dah lama sangat x update..
sekarang ada masa sekejap...
boleh la..
bermula minggu lepas..

pErJalAnaN ke JoHoL
terasa mendapat tarbiyyah hati di sana..
bila mana melihat insan2 disekelilingku..
menembunyikan kesedihan dan kuat menghadapi ujian..
kekuatan dia..
membuat aku makin kuat untuk  menjadi sepertinya ;)


kepada adik2 tersayang..
hidayah.. atikah.. ayoi..
akak sangat seronok berada di johol...
meniti kehidupan dengan kalian..
akak rasa sangat seronok..
tapi..
akak mintak maaf pasal akak x pandai masak..
pandai makan je..

kepada akak
terima kasih masakkan untuk kita..
dan memberi
pengajaran melalui teladan
engkau tidak banyak melafazkan..
tetapi..
engkau banyak mempraktikkan..


perjalanan ke Johol ambik masa dalam 1 jam lebih kot
naik bas yang ...
pon..pon..pon..

tapi kesian kat akak kena berdiri dan bagi saya duduk
rasa bersalah sangat ;(






sampai kat tampin
dijemput seorang lelaki
yang sangat ramah
alhamdulillah..
sangat selesa berada di Johol...


tak tahu nak cerita macam mana..

tapi kalau ada jemputan lagi..

kita MEMANG NAK PERGI!!!



pulang dari Johol dengan 1 semangat nak lakukan transformasi...



zerrrrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkkk



minggu penghayatan Islam

introspeksi diri
siswa sihat
jom jalan-jalan cari hikmah
malam kesenian Islam
pesona anggung muslimah
nasyid Nowseeheart..


semua best..

menjadi tenaga kerja yang tak berapa tenaga  kerja...


saya mendapat beberapa point..

:) jangan menunggu arahan..banyakkan volunteer kalau mampu

;)as leader..kadang2 kita kena bertegas..

:) erm..perlu berdisiplin--tapi saya macam x je ;(

;)berlapang dada bila idea cadangan ditolak (ucap alhamdulillah  ye!! bila idea di terima,,istigrfar banyak2..pasal kalau ada x kena pada idea tu..orang terima.. kita tanggung saham tau!)

bila kita bekerja secara berjemaah

profesionalisme sangat penting

itulah sikap yang sangat perlu saya pupuk...


busy dengan festival siang malam..
sambil tu
ada exam jugak.......


eLP, Pengurusan Gerko,dan Titas..


alhamdulillah..

Allah tolong ;)


Allah sentiasa tolong!!!


dan semalam.. bermula sukantara
as pembantu kepada cik pengerusi saya

saya kena la tolong apa yang patut..

alhamdulillah...

dengan promosi yang macam kelajaw je tuh




adik2...member2 semua datang memeriahkan petang semalam..


semangat kesukanan yang tinggi..

4.10 habis exam..

terus ke bilik..
tukar kostum!

solat...

 rehat jap...




pukul 5.10..
terus ke padang untuk sukantara...



lompat sana..lari sini... baling situ... 

selesai...

pukul 6.45...



balik bilik..

cepat2 prepare untuk jemaah di Bisa...

memang terasa sangat masa  terisi.. best3....


habis semua2... 
sambung dengan konsert nasyid lak malam tuh..

waktu relaks ;p




masa on the way pulang..

saya terlanggar dia!!
dia... siapakah dia..

erm.. dia...
dia yang dah berapa abad kurun saya takut nak tegur or sapa ;(

bila dah  terlanggar..
kenala mintak maaf

oppss!!mintak maaf....
tapi dia diam je..x dengar kot..hehehe

then
tengah jalan sorang2



`hanim!!!hanim!!`
saya pusing belakang

tengok adik2...
dalam hati...

budak2 ni panggil aku hanim je..kenapa ep...


sekali.. heheheh..


silap perasan dah..

dia panggil kawan dia yang nama hanim gak..

saya digelakkan...


`dia pun gelak!`

then ada yang cakap..


`kak anim perasan kita panggil dia`

ish.... budak2 ni... hehehehe



ontheway pulang..
sembang2 dengan junior.. cik hidayah..
lamanya x sembang dengan adik2.. kerana kesibukan melampau..

tak tahan!
cakap sal cerita korea.. hehehe



dan..... aku tahu..

dia ada  berdekatan dengan ku..

cuma x de kekuatan untuk menegur....


tak pe ;)




sampai bilik...

kuatkan hati...

bagi 1 meseg..


`bagi saya peluang,kita bina ukhwah kita balik.. boleh?`



tet........tet......

ada meseg!!! suspen2!!!

dup dap..


hahahaha.. yes!!!

yes apa? 
kawan 1 group meseg.. esok bawa kertas..

adoi.... ;p




ERM..BELUM MENDAPAT JAWAPAN DARI DIA...

tak tahu la cam ne...
tapi rasa macam x nak putus asa....



hurm... ;)


tak pe..
never give up!

kalau saya bersalah..
memang saya yang kena mintak maaf....


erm.....


tadi... dapat 2 berita

khamis depan exam Falsafah
jumaat exam Pkk





Chaiyyok!!!
5.5.2011

 sri dahlia akan berentap di KOT ipgk PM 







erm....

esok


walkhaton....




INDAHNYA HIDUP TERISI
ENAKNYA HIDUP MEMBERI
BERLAPANG DADA DALAM TERUS BERAKTIVITI
KERANA KITA SEORANG DAIE
DI MANA SAHAJA, KITA BEKERJA
UNTUK MEMBAWA MASYARKAT
KEPADA HAKIKAT
HIDUP HANYA SEKEJAP
MASA CUKUP SINGKAT
GUNAKAN DENGAN CEKAP
AGAR KITA MANTAP
DALAM SESI SOAL JAWAB
DIHADAPAN ALLAH KELAK..







saya dah habis merepek ;)







No comments: