MeLiHat...

Seminggu dalam Penghayatan
dipihak pelaksana
pastilah mengharapkan perubahan
tapi sebagai hamba
aku masih perlu menelan hakikat
bahawa ku hanya seorang pekerja
yang berusaha melakukan yang terbaik kepada Penciptaku..





hari ini..
aku mengalami, melihat dan memahami sesuatu
bahawa...
aku perlu untuk benar2 menerima
dan berlapang dada
bahawa hidayah itu milik Allah
sebagai hamba
aku perlu melaksanakan tugasku
tetapi hasilnya..
pasti Dia yang menentukan


seMingGu dalam pengHayatan

dan 

aku melihat hari ini adalah ujian...


ujian kepada apa yang telah di usahakan...
 isu kini..

bukan lagi tak jelas,tidak tahu atau tidak faham


TAPI

BUAT-BUAT TAK TAHU
BUAT-BUAT TAK FAHAM



aku tak perlu kecewa apa yang telah di takdirkanNya


kerana aku yakin


Dia menilai pada PROSES

bukan HASIL

ape2 aktiviti,teman sambutan atau ape sekalipun..


yang penting ikut syariat!


fahamkan mana yang tak pasti


yang syubahah.. rujuk pada yang faqih..

jangan buat sesuatu tampa ilmu...



ilmu itu hujah kita

hujah untuk jadikan kita berani

dan sentiasa berada di landasan yang betul...






semoga Allah merahmati kita semuua...

mengubah hati kita..


ps: pagi tadi..aku melihat matahari yang sangat cantik.
hatiku terdetik.. subhanallah..indahnya ciptaanMu.. namun yakinkah aku..
esok.. matahari itu masih kekal terbit di sebelah timur?




kita yang perlu bersedia
kita yang perlu ingat akan kematian..


jangan menyesal.. 


Allah masih memberikan kita peluang

untuk mengubah segala kebatilan

menjadi satu kebenaran!


2 comments:

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

cuba untuk komennnn

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

Alhamdulillah.. akhirnya setting untuk komen kebali ada ;)