CinTakU bUaT siApA?

bila berbicara soal cinta..
mesti ramai yang akan rasa nak join
pasal..
itulah fitrah..
semua rasa nak bercinta...
 
jujurnya..
setiap orang pasti pernah merasa jatuh cinta
x kira lah.. pada manusia, benda,atau Pencipta..
pada saya.. kuasa cinta tu sangat hebat
hidupnya akan sering bahagia...
di wajah hanya terlukis senyuman
ye la. bila sedih..
pada yang kita cinta tu la segalanya akan kita ceritakan
kononnya.. dia penguat kita la..
sekarang...

saya nak share cerita dalam konteks..
mungkin dakwah kampus...

dan ini hanya pandangan saya semata2..


kadang-kadang kita selalu pelik..
akhi atau ukhti yang berkopiah bertudung labuh ni..selalu kawin awal..

dorang x bercinta ke?
x kan kenal sehari dah terus percaya nak kawin?

tanda soal di situ...

pada saya.. jawapannya ada 2 kategori..


kategori pertama.
mungkin dalam bekerja...
selalu berpendapat.. menilai keperibadian waktu bekeja..
dan last.. istiqarah...

dengan yakin.. dia lah orangnya...


kategori kedua..
jenis sekejap siqah sekejap tak..
maaf3...
kadang2 meseg.. hal kerja.. pastu berlarut...
2 in 1

yang lagu ni bahaya kan kalau ada dalam dakwah.

boleh jadi fitnah...

kalau dah termasuk.. baik cari jalan..
tinggalkan atau kawinkan.. ngeh3...

pada saya pula? pe ciri2 lelaki yang saya nak? wah3...

yang pasti.. pertama agamanya..
kalau time mudanya berat ke jemaah.. payah jugak saya nak terima.
bukan nak demand.. tapi kalau saya boleh buat.. kenapa dia x boleh? kan3..

yang ke dua
penyabar.. pasal saya orang yang garang.. eerrkkkk ;p
 
 
yang ke 3.. 
dia pandai jaga diri dia.. sebagaiman saya mampu jaga diri saya, saya rasa saya berhak menuntut seperti itu dari dia.. wah3....
kalau dah ambil gambar dengan perempuan... berdua.. berat jugak tuh...
x kan nak guna alasan iman ana jatuh waktu tu?
ahh.. x de nyer... 
 
baik.. x nak la cakap pasal ciri2 dah ;p
pada saya.. kenapa saya bercinta? (kahwin)

yang pertama.. menjadi cita2 untuk saya lahirkan generasi yang baik.untuk bentuk masyarakat yang baik.
menjadi fitrah sebagai seorang manusia biasa...
mencari pahala dgn tanggungjawab seoran isteri
mencari insan yang saya boleh sandarkan lelah ketika hati hampir berputus asa




insan yang sering mengingatkan
menguatkan...

melihatnya.. aku menjadi semakin rindu kepada Tuhan..
zuhudnya menjadikan kian merendah diri..
akhlaknya menjadikan ku semakin bersopan..


dia perlu menjadi insan yang membuatkan..
aku melihatnya.. aku merasa malu kepada Tuhan..



its so far to me...

cakap pasal cinta lak...



sekarang.. tugas saya membina diri menjadi murabbi..
menjadi isteri.. belum lagi termimpi2.. ngeh3





ku serahkan segalanya kepada Allah...


bagi mengatur yang terbaik buat diriku...






ps: Ya Allah,jika dia jodohku.. dari dalam kandungan ibuku Kau telah tentukan.. maka permudahkanlah urusan kami.. dan jika dia bukan yang terbaik buatku.. maka sabarkan diriku untuk menerima takdir ini dan hadirkanlah insan yang terbaik buatku bagiMu.. sungguh,Engkau Maha Mengetahui.. dan ku yakin.pilihanMu adalah pilihan terbaik buat diriku...

Ya Allah.. jika aku masih belum bersedia.. maka luputkanlah dia dari ingatakan ku agar hati ini tidak terus sakit dan merasa berdosa.. 

Jika aku telah bersedia.. maka... Kau permudahkanlah urusan ku ya Allah..

redhakanlah diri ku..
menerima takdir yang telah Engkau tentukan..











2 comments:

Pengemis Cinta Ilahi said...

Salam 'alaik...

Hanim, semoga Allah pertemukan enti dgn yg trbaik. (^_^)

Wanita yg baik utk lelaki yg baik !

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

waalaikumussalam ukhti...

mirah... amin..
memang itulah yang diharapkan setiap wanita..

but now
we cocentrate for our tarbiyyah dulu ep ;)