SAhABAt.. sHuKroN

Tak ada ape2 yang istimewa..


cuma nak cakap....



saya sayang sahabat2 saya..


saya x boleh list nama...



tapi..



saya sangat sayang kalian!

kEnaLi Sri SiAnTan!

 Mesyuarat Agung Sri Siantan
Tarikh   : 28 Februari 2011
Masa     : 9.00 p.m.
Tempat                : Bilik TV Dang Wangi

Pengerusi                          : Zulaikha binti Mohamad
Naib Pengerusi                  : Hanim Norlaila binti Mamat
Setiausaha                         : Maryam binti Norazan
Naib Setiausaha                 : Afiqah Nadzirah binti Hanif
Bendahari                          : Noor Saadah binti Hassan
Naib Bendahari                  : Nurfaiza binti Ab. Kadir
AJK        :-
1.       Batch
a.       PPISMP SEM 2               : Syahirah binti Jeffri
b.      PISMP SEM 1                  : Amie Sharmimie binti Yaccob
c.       PISMP SEM 3                  : Nurul Syuhada binti Mustafa Kamal
d.      KPLI                                  : Syafirah (BI2)
2.       Perbarisan                              : Nik Nor Faizah binti Noordin
3.       Hiasan dan tempat                  : Nur Ezzatul Ameera binti Md Amurad
4.       Kebersihan dan keceriaan       : Nor Herlena binti Atan
5.       Disiplin                                   : Nurul Nadiah binti Mohd Phuzi
6.       Makanan                                : Kartini binti Ahmad
7.       Acara balapan                         : Siti Nur Hajar binti Mohd Kamil
8.       Acara padang                          : Nurul Izzati binti Shamri
9.       Permainan        
a.       Bola jaring                      : Khairunnisa binti Waimin
b.      Bola tampar                     : Noor Syuhaidah binti Ramli
c.       Bola baling                       : Siti Anum binti Abd Ramal
d.      Bola keranjang                 : Zulaika Zulkafli
e.      Hoki                                 : Nurul Afifah binti Mohd Sofe
f.        Badminton                       : Nurhamizah binti Rahmat
g.       Ping pong                         : Siti Aisyah binti Nazri
h.      Squash                              : Norhasnaziah binti Mohd Zaini



ni untuk rujukan semua cikgu cikgi sri Siantan atau Rumah kuning.. saya dah tengok baju sukan! cantik! dan.... tak jarang2 yerp.. kredit to jPP sukan ;) 


erm.. ape2... rujuk sesiapa yang berkenaan yerp  ;)


MENGAUM SEKUAT HARIMAU!!!

JaDuaL ExAm











tekan pada gambar rigth click..
kemudian.. save image...
print
tampal kat dinding ;p


ps: saLam ImtiHan bUat  seMua ;)

ada 10..tapi.. dari 2..saya dapat 5.






tangan ingin menaip lagi. hehehe
esok test PKK
ana dah study..
tapi masih perlukan pengukuhan..Moga Allah permudahkan segala urusan ana dan sahabat2 dunia akhirat..


erm...
tadi lecturer math ana nak bua profesional talk

dan yang bercakap tu adalah guru pelatih

dalam kelas ja...

tapi...

itu 1 cabaran yang besar sebenarnya

lect ana tu dah gaya propesor dah...


dia pasti mengharapkan anak  didik nye hampir sehebat pemikiran dengannya...





next week ada sukan gak

walaupun agak busy dengan sukan


ana sahut cabaran untuk jadi salah seorang pemberi ucapan untuk profesional talk kelas ana minggu depan


ana perlu banyak sangat belajar



dalam tempoh ana beberapa tahun kat sini

sebelum masuk ke medan masyarakat

ana nak

asah tarbiyah ana
10 muwasafat tarbiyah ana kena hadam
ana kena ambil tahu pasal al-quran
ana kena ambil hikmah dari sirah
ana kena mantapkan hujah dengan dalil
kena asas skill komunikasi
kena bina keyakinan diri untuk berucap di hadapan masyarakat ana...
ana kena pegang paling penting..


sifat2 tarbiyah itu...



yup...



ana kena buat.....



semua kerana Islam, 

dan tabungan ana untuk ana belanja kat akhirat kelak..

lillahitaala...




ana di sini...


ini medan ana untuk bina diri ana..


walaupun ana tahu..

ana bukan yang terbaik dari setiap ciri2 yang ana nak tu..


semua dah ada master..



tapi ana x nak tinggal 1 pun..


ana kena pegang ke semuannya...



ana x mampu jadi master..


tapi ana tak nak jadi orang yang langsung tak tahu...





Moga Allah Izinkan ana untuk capai semua ni..


ana bukan sekadar berangan-angan

ini cita2 ana..


walaupun masih belum terlalu jelas


ana ada matlamat untuk di capai....


gabungan ciri2 yang ana nak itu...


mungkin boleh menjadikan ana
salah seorang kepada penyumbang ahli masyarakat berfikrah Islam



islam tak melarang kita berangan2


Islam melarang kita panjang angan2


tampa tindakan!!!!!


next tindakan...






hari sukan nanti--
ana hajat sangat... sahabat2... 
sama2 faham dan buat...
pakaian sukan semestinya mengikut tuntutan Islam.. InsyaAllah


sifat tarbiyah pun ada
untuk menjadi daie

perlu ada fizikal dan tubuh badan yang sihat.....





untuk prosefional talk...

ana cuba usaha cari masa

 hadam apa yang cikgu ajar

untuk ana jadi orang yang luas pengetahuan

sifat tarbiyah bagi ciri 
luas pengetahuan
bermanfaat untuk orang lain..







dan pastinya ana akan sibuk

latihan pada ana untuk sifat tarbiyah seterusnya..

pandai menjaga masa..
sistematik urusannya..


InsyaAllah

ana anggap 2 aktiviti ini membantu ana untuk salah 1 proses hadam


5 daripada 10 ciri muwasafat tarbiyah itu... amin ...







ps: aku hanya merancang.. Allah juga merancang,,
dan aku yakin.. Dialah sebaik-baik perancang buat ku..



out..

PErUbaTan IsLaM






Alhamdulillah..
jam menunjukkan pukul 10.35 p.m
sementara menunggu mood study datang ;p
nak cerita la sikit...


tadi..
ana teman seorang sahabat..
gangguan makhluk halus padanya makin menjadi2

sejak ikut dia kali pertama hari tu...

banyak juga pelajaran yang ana dapat..

Ingat.. 
tak dijadikan jin dan manusia melain beribadah kepadaKu..


hm...
kat dunia ni.. kita x sendiri..
ada makhluk lain

dan nisbah depa dengan kita..
kita 1 depa 9 tau!!



bila kita rasa macam dah terganggu..
eloklah kita check dengan ustaz2 yang kita yakin..InsyaAllah


kat Malaysia.. 2 tokoh superb untuk perubatan Islam ni


ustaz Ismail Kamus
dan
Ustaz Harun Din


kalau darul syifa`

 selalunya orang berlajar dari mereka berdua inilah..


erm.. jangan pandangku sebelah mata!

kenapa?

dorang bukan belajar simple2

untuk jadi ahli perubatan darul syifa`

ada degree tahu.....

bukan calang2 la...



melihat pada  doa2 yang dibaca ustaz....


ana dapat tangkap

AL-fatihah
ayat 3 qul
al mathurat...
ayat qursi

sila lah amalkan ;)


kalau benda ni dah masuk dalam badan kita...

payah jugak..
pasal tak tenang hidup....



dia... lain orang..
lain tempat kena serang..

nak tahu kita ada kena jin tak..


kena check la

ala~style medical check up tu~


habis..
macam mana nak elak kena jin??
bagi saya..

ni semua dah ketentuan Allah

tapi kita boleh elak..

contohnya...

elak dari  di sukai jin...

:) jangan mandii tak bakai basahan!
:) jangan tidur lepas waktu asar!
:) jangan seksi2 ;p




kalau jin orang hantar?

hidup kita ni ada adab.. jaga hati orang baik2
janga ksar2.. kalau x nak..cakap dengan baik..dan tawakal pada Allah..


kalau jin yang atuk nenek kita?
ni payah sikit bagi ana..
kadang2 atuk bagi ayat ntah pape suruh kita amal..
kita yang memang sentiasa husnulzhon ni ikut ja..

sebab tu
PENTINGNYA ILMU

SUPAYA KITA TAK TAQLIK BUTA JE DALAM IBADAH KITA BUAT


IBADAH TAMPA AMAL ITU GILA...


AMAL TAMPA ILMU TU SIA-SIA...



FAHAM???



sakit yang perubatan ni..

semua kadang2 berpunca dari jin....


hakikatnya dari Allah segala kuasa

tapi wasilahnya begitulah...



 ustaz cakap..

kadang2 kita ingat kita migrain...

sampai dah makan ubat tahap 4 pun x de perubahan

bila check pakai perubatan islam

rupanya kepala dia jadi port jin duduk!!!

kat mana2 jin boleh masuk pasal dia duduk dalam salur darah kita..


konklusinya...

jaga amalan kita dengan Allah
jaga adab kita dengan makhluk lain..
manusia atau jin...


kemudian..

tawakkal padaNya.....






wallahualam...




CinTakU bUaT siApA?

bila berbicara soal cinta..
mesti ramai yang akan rasa nak join
pasal..
itulah fitrah..
semua rasa nak bercinta...
 
jujurnya..
setiap orang pasti pernah merasa jatuh cinta
x kira lah.. pada manusia, benda,atau Pencipta..
pada saya.. kuasa cinta tu sangat hebat
hidupnya akan sering bahagia...
di wajah hanya terlukis senyuman
ye la. bila sedih..
pada yang kita cinta tu la segalanya akan kita ceritakan
kononnya.. dia penguat kita la..
sekarang...

saya nak share cerita dalam konteks..
mungkin dakwah kampus...

dan ini hanya pandangan saya semata2..


kadang-kadang kita selalu pelik..
akhi atau ukhti yang berkopiah bertudung labuh ni..selalu kawin awal..

dorang x bercinta ke?
x kan kenal sehari dah terus percaya nak kawin?

tanda soal di situ...

pada saya.. jawapannya ada 2 kategori..


kategori pertama.
mungkin dalam bekerja...
selalu berpendapat.. menilai keperibadian waktu bekeja..
dan last.. istiqarah...

dengan yakin.. dia lah orangnya...


kategori kedua..
jenis sekejap siqah sekejap tak..
maaf3...
kadang2 meseg.. hal kerja.. pastu berlarut...
2 in 1

yang lagu ni bahaya kan kalau ada dalam dakwah.

boleh jadi fitnah...

kalau dah termasuk.. baik cari jalan..
tinggalkan atau kawinkan.. ngeh3...

pada saya pula? pe ciri2 lelaki yang saya nak? wah3...

yang pasti.. pertama agamanya..
kalau time mudanya berat ke jemaah.. payah jugak saya nak terima.
bukan nak demand.. tapi kalau saya boleh buat.. kenapa dia x boleh? kan3..

yang ke dua
penyabar.. pasal saya orang yang garang.. eerrkkkk ;p
 
 
yang ke 3.. 
dia pandai jaga diri dia.. sebagaiman saya mampu jaga diri saya, saya rasa saya berhak menuntut seperti itu dari dia.. wah3....
kalau dah ambil gambar dengan perempuan... berdua.. berat jugak tuh...
x kan nak guna alasan iman ana jatuh waktu tu?
ahh.. x de nyer... 
 
baik.. x nak la cakap pasal ciri2 dah ;p
pada saya.. kenapa saya bercinta? (kahwin)

yang pertama.. menjadi cita2 untuk saya lahirkan generasi yang baik.untuk bentuk masyarakat yang baik.
menjadi fitrah sebagai seorang manusia biasa...
mencari pahala dgn tanggungjawab seoran isteri
mencari insan yang saya boleh sandarkan lelah ketika hati hampir berputus asa




insan yang sering mengingatkan
menguatkan...

melihatnya.. aku menjadi semakin rindu kepada Tuhan..
zuhudnya menjadikan kian merendah diri..
akhlaknya menjadikan ku semakin bersopan..


dia perlu menjadi insan yang membuatkan..
aku melihatnya.. aku merasa malu kepada Tuhan..



its so far to me...

cakap pasal cinta lak...



sekarang.. tugas saya membina diri menjadi murabbi..
menjadi isteri.. belum lagi termimpi2.. ngeh3





ku serahkan segalanya kepada Allah...


bagi mengatur yang terbaik buat diriku...






ps: Ya Allah,jika dia jodohku.. dari dalam kandungan ibuku Kau telah tentukan.. maka permudahkanlah urusan kami.. dan jika dia bukan yang terbaik buatku.. maka sabarkan diriku untuk menerima takdir ini dan hadirkanlah insan yang terbaik buatku bagiMu.. sungguh,Engkau Maha Mengetahui.. dan ku yakin.pilihanMu adalah pilihan terbaik buat diriku...

Ya Allah.. jika aku masih belum bersedia.. maka luputkanlah dia dari ingatakan ku agar hati ini tidak terus sakit dan merasa berdosa.. 

Jika aku telah bersedia.. maka... Kau permudahkanlah urusan ku ya Allah..

redhakanlah diri ku..
menerima takdir yang telah Engkau tentukan..











uKhti



tengah rehat2 ni..
tiba2 rindu seorang sahabat..
ukhti nurul faratiah binti ibrahim
semalam dah bergayut..
tapi hati ni..
masih belum berpuas hati..
meseg pun sangkut..
buat ukhti...ana x dapat merasakan apa yang ukhti rasakan sekarang....



uhkti ku..
masih ingat waktu kita mula berkenalan?
hanya kerana sebiji buku..
kita berkenalan..
bertukar pendapat dan taaruf...

tak berapa lama..
kau menarik ku untuk mengikuti usrah.
subhanallah
indah sangat....



enti  ingat waktu setiap kali kita keluar bersama..
bicara enti tak pernah berhenti dari menasihati ana...
enti sentiasa bersabar dengan ana
dan yang paling penting
enti selalu kuatkan ana yang selalu rapuh ni..


enti..
Allah sedang mengujimu kini
dan aku x mampu melakukan apa2 kecuali mendoakanmu...
la tahzan ukhti..
kau sering kali mengingatkanku
Allah pasti mengujimu dengan kadar kemampuanmu..
ayat yang selalu kita dengar
namun sejauh mana kita hadam ayat itu?
kita praktikkan kah dalam kehidupan???



ukthi ku teha...
kuatkan hati mu....

2 3 hari lepas ana ada baca 1 buku...

jika kita benar2 dah bersedia

tekan minyak....
teruskan kepada arah yang halal


namun...
jika kita tidak sanggup untuk mengambil risiko



sila tekan brek!
pelan2...........
dan undur ke belakang!!

kerana Allah...


ukhtiku...


Allah mencintaimu...

moga kau kuat dalam menghadapi ujian ini


ps: rindu sangat nak jumpa enti.. kalau Allah izinkan..sekarang gak rasa nak gi johor.. 




tERima kaSiH kAk LimaH

alhamdulillah..
masih berkesempatan menulis..
semalam saya bertapak di bilik b126 (rasanya la)
hm..
sambil study2... berdiskusi dengan budak tu..
alhamdulillah..
saling mengingatkan..saling menguatkan...

pagi2 lagi...
dia dah dok buat kelakar.. adoi...

ontheway gi kelas tadi..
saya pergi 8.30 pasal kelas start pukul 9
tiba2..
sampai kat kompleks sukan

tiba2 dengar ada orang jerit

`ibu!!!ibu!!`

dalam hati-- anak sape la tuh.. hahaha

saya senyum ja..
macam la hati tak tahu

ni mesti geng2 kak limah -- amira,ain,aimi ;p


dan..

memang tepat sekali.. huhuhu

kenapa saya cakap pasal terima kasih kak limah?


mereka2 ini adalah manusia yang banyak bagi kesan dalam hidup saya sekarang..


kalau x bergaduh.. x hadap muka dalam sehari..
macam tak lengkap je...


walaupun semua adik2...
layan je... seronok ada adik tahu!!

kopoyoan mereka memang buat saya gelak tak kering gusi..

tapi yang saya lebih suka

bersama mereka membuatkan saya lebih terjaga

al-maklumlah...
 mereka2 ni bakal ustazah...


seronok tengok ukhwah mereka..
lagi sorang adah..
budah tu tengok shopping sakan kat langkawi

beli coklat kat kami2 nie ;p



hehehehe


ubat hati ada 5...
yang pertama..
solat malam dikala
baca quran dan maknanya
zikir berpanjangan
berpuasa
dan 
sentiasa bersama orang2 soleh...


soleh ke tidak mereka

hanya Allah yang tahu

tetapi..

bersama  mereka buat saya rasa malu untuk buat dosa...

lalalalalalalalal...

ukhwah...

hari2 makan same2
1 pinggan okies!!


hari2 pergi jemaah same2...

indah...

mereka2 itu 1 kelas...


hanya saya aja yang terlepas..
.



erm.... kenapa cerita pasal mereka?


x de objektif pun...

cume nak cakap

ce citer...ce citer...


akak sayang kalian berempat..
thanks... jadi sebahagian dari hidup akak 
melihat kalian buat akak rasa
akka selalu kena muhasabah diri akak..
lalalalalal....


to all my kak limah geng,
semoga kalian terus berbahagia..
meniti hari dan usia
dengan rasa benci dan cinta keranaNya
dalam ukhwah,
dalam berdakwah,
tunjangnya pastilah kerana Allah
berpesan pesan dengan kebenaran
berpesan pesan dengan kesabaran..

akak pastinya x mampu selamanya bersama kalian
kerana ajal dan maut Allah tentukan
tapi x bermaksud kalian akan hilang dari ingatan
kerana hati ini sudah terpatri
dalam pengembaraan
menuju redha Ilahi




antara wajah2 mereka.. cik adah n aimi...... mane ep??



erm..
lagi 2 orang tu..




mereka2..


keh3...
out!

FaCEbOoK sAyA?








Alhamdulillah..
dengan kekuatan
dan rasa ingin terus bermujahadah..
saya umumkan dengan rasa tawakkal kepadaNya..
saya dah padam akaun facebook saya permenantly..

alhamdulillah..

moga saya dapat pengajaran.. 
tumpukan kepada yang lebih penting...



insyaAllah..
moga Allah beri kekuatan kepada saya..

untuk terus kuat menhadapi segala musibah dan mehnah...



segala maklumat atau ape2 selepas ini..

hanya di blog ini...



syukur...




kEmBaLi

Kembali

Album : Far East
Munsyid : Far East
http://liriknasyid.com


Wahai Tuhan yang Maha Pemurah
Terangilahku dengan Nur Iman-Mu
Hanya Engkau tempat aku berserah
Mohon maghfirah di dalam syahdu

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih
Ampunilah segala dosaku
Laksana buih di laut memutih
Hanyut ditelan gelombang nafsu

Hari-hari yang telah aku lalui
Ingin kutinggalkan terus bersemadi

Ingin aku kembali kepada fitrah insani
Tak sanggupku jelajahi rimba duniawi
Bebaskanlah diriku dari dibelenggu
Dosa noda nafsu durjana

Terimalah taubatku Ya Allah
Pimpinlah daku ke jalan redha-Mu
Moga sinar-Mu terangi hidupku
Di dalam kegelapan

Akukan kembali pada-Mu Rabbi
Mengadap-Mu Ya Rabbul Izzati
Segala ketentuanku pasrahkan
Di hujung penghayatan

Lagu & Lirik: Ahmad Fathi
NSR PUBLISHING SDN BHD







hanim note: Ya Allah.. sungguh aku malu kepada Mu.. izinkan aku kembali kepada Mu ya Rab.. lupakan ku dari segala perkara yang sia2.. tegarkan hati ku dari terus terpaut dengan taghut.. aku mohon Ya Allah.. 

Kembali

Album : Far East
Munsyid : Far East
http://liriknasyid.com


Wahai Tuhan yang Maha Pemurah
Terangilahku dengan Nur Iman-Mu
Hanya Engkau tempat aku berserah
Mohon maghfirah di dalam syahdu

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih
Ampunilah segala dosaku
Laksana buih di laut memutih
Hanyut ditelan gelombang nafsu

Hari-hari yang telah aku lalui
Ingin kutinggalkan terus bersemadi

Ingin aku kembali kepada fitrah insani
Tak sanggupku jelajahi rimba duniawi
Bebaskanlah diriku dari dibelenggu
Dosa noda nafsu durjana

Terimalah taubatku Ya Allah
Pimpinlah daku ke jalan redha-Mu
Moga sinar-Mu terangi hidupku
Di dalam kegelapan

Akukan kembali pada-Mu Rabbi
Mengadap-Mu Ya Rabbul Izzati
Segala ketentuanku pasrahkan
Di hujung penghayatan

Lagu & Lirik: Ahmad Fathi
NSR PUBLISHING SDN BHD





hanim note: Ya Allah.. sungguh aku malu kepada Mu.. izinkan aku kembali kepada Mu ya Rab.. lupakan ku dari segala perkara yang sia2.. tegarkan hati ku dari terus terpaut dengan taghut.. aku mohon Ya Allah.. 

4A + A

pengembaraan menjadi guru pelatih
memang diiringi kegembiraan dan kesedihan
but today
saya nak bercerita pasal 4 A..
yang selalu serikan hidup ini..
mereka bukan la yang teristimewa...
tetapi..
mereka  menjadikan  saya rasa istimewa bila bersama dorang

4A tersebut..
amira,aimi,ain,adah...

untuk adik akak berempat ni..
x de kata lain yang akak mampu lafazkan selain terima kasih...

perkenalan bermula,
bila dorang datang serang bilik b231 dulu
untuk print assigment..

tapi masuk tahun ni
xtahu la bila rapatnya..

cuma..
sekarang rasa macam x boleh berpisah je  pula

gembira tengok ukhwah mereka berempat
hari2 makan dalam 1 bekas yang sama..
bila dekat2
share mimpi--hahaha..yeke?


seronok.
bila berteman dengan orang2
yang dapat buat kita selalu rasa perlu muhasabah..


to amira...
adik akak dari sarawak..
x la manja sangat..
manjerrr je ;p
banyak yang kita kongsikan bersama..
terima kasih pasal selalu pinjamkan katil untuk akak..
pinjamkan telinga..
dan menjadikan diri teladan pada akak..
hm... maaf pasal akak selalu cakap macam marah2..
t

MeLiHat...

Seminggu dalam Penghayatan
dipihak pelaksana
pastilah mengharapkan perubahan
tapi sebagai hamba
aku masih perlu menelan hakikat
bahawa ku hanya seorang pekerja
yang berusaha melakukan yang terbaik kepada Penciptaku..





hari ini..
aku mengalami, melihat dan memahami sesuatu
bahawa...
aku perlu untuk benar2 menerima
dan berlapang dada
bahawa hidayah itu milik Allah
sebagai hamba
aku perlu melaksanakan tugasku
tetapi hasilnya..
pasti Dia yang menentukan


seMingGu dalam pengHayatan

dan 

aku melihat hari ini adalah ujian...


ujian kepada apa yang telah di usahakan...
 isu kini..

bukan lagi tak jelas,tidak tahu atau tidak faham


TAPI

BUAT-BUAT TAK TAHU
BUAT-BUAT TAK FAHAM



aku tak perlu kecewa apa yang telah di takdirkanNya


kerana aku yakin


Dia menilai pada PROSES

bukan HASIL

ape2 aktiviti,teman sambutan atau ape sekalipun..


yang penting ikut syariat!


fahamkan mana yang tak pasti


yang syubahah.. rujuk pada yang faqih..

jangan buat sesuatu tampa ilmu...



ilmu itu hujah kita

hujah untuk jadikan kita berani

dan sentiasa berada di landasan yang betul...






semoga Allah merahmati kita semuua...

mengubah hati kita..


ps: pagi tadi..aku melihat matahari yang sangat cantik.
hatiku terdetik.. subhanallah..indahnya ciptaanMu.. namun yakinkah aku..
esok.. matahari itu masih kekal terbit di sebelah timur?




kita yang perlu bersedia
kita yang perlu ingat akan kematian..


jangan menyesal.. 


Allah masih memberikan kita peluang

untuk mengubah segala kebatilan

menjadi satu kebenaran!


pErJaLanaN




Assalamualaikum wbt
dah lama sangat x update..
sekarang ada masa sekejap...
boleh la..
bermula minggu lepas..

pErJalAnaN ke JoHoL
terasa mendapat tarbiyyah hati di sana..
bila mana melihat insan2 disekelilingku..
menembunyikan kesedihan dan kuat menghadapi ujian..
kekuatan dia..
membuat aku makin kuat untuk  menjadi sepertinya ;)


kepada adik2 tersayang..
hidayah.. atikah.. ayoi..
akak sangat seronok berada di johol...
meniti kehidupan dengan kalian..
akak rasa sangat seronok..
tapi..
akak mintak maaf pasal akak x pandai masak..
pandai makan je..

kepada akak
terima kasih masakkan untuk kita..
dan memberi
pengajaran melalui teladan
engkau tidak banyak melafazkan..
tetapi..
engkau banyak mempraktikkan..


perjalanan ke Johol ambik masa dalam 1 jam lebih kot
naik bas yang ...
pon..pon..pon..

tapi kesian kat akak kena berdiri dan bagi saya duduk
rasa bersalah sangat ;(






sampai kat tampin
dijemput seorang lelaki
yang sangat ramah
alhamdulillah..
sangat selesa berada di Johol...


tak tahu nak cerita macam mana..

tapi kalau ada jemputan lagi..

kita MEMANG NAK PERGI!!!



pulang dari Johol dengan 1 semangat nak lakukan transformasi...



zerrrrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkkk



minggu penghayatan Islam

introspeksi diri
siswa sihat
jom jalan-jalan cari hikmah
malam kesenian Islam
pesona anggung muslimah
nasyid Nowseeheart..


semua best..

menjadi tenaga kerja yang tak berapa tenaga  kerja...


saya mendapat beberapa point..

:) jangan menunggu arahan..banyakkan volunteer kalau mampu

;)as leader..kadang2 kita kena bertegas..

:) erm..perlu berdisiplin--tapi saya macam x je ;(

;)berlapang dada bila idea cadangan ditolak (ucap alhamdulillah  ye!! bila idea di terima,,istigrfar banyak2..pasal kalau ada x kena pada idea tu..orang terima.. kita tanggung saham tau!)

bila kita bekerja secara berjemaah

profesionalisme sangat penting

itulah sikap yang sangat perlu saya pupuk...


busy dengan festival siang malam..
sambil tu
ada exam jugak.......


eLP, Pengurusan Gerko,dan Titas..


alhamdulillah..

Allah tolong ;)


Allah sentiasa tolong!!!


dan semalam.. bermula sukantara
as pembantu kepada cik pengerusi saya

saya kena la tolong apa yang patut..

alhamdulillah...

dengan promosi yang macam kelajaw je tuh




adik2...member2 semua datang memeriahkan petang semalam..


semangat kesukanan yang tinggi..

4.10 habis exam..

terus ke bilik..
tukar kostum!

solat...

 rehat jap...




pukul 5.10..
terus ke padang untuk sukantara...



lompat sana..lari sini... baling situ... 

selesai...

pukul 6.45...



balik bilik..

cepat2 prepare untuk jemaah di Bisa...

memang terasa sangat masa  terisi.. best3....


habis semua2... 
sambung dengan konsert nasyid lak malam tuh..

waktu relaks ;p




masa on the way pulang..

saya terlanggar dia!!
dia... siapakah dia..

erm.. dia...
dia yang dah berapa abad kurun saya takut nak tegur or sapa ;(

bila dah  terlanggar..
kenala mintak maaf

oppss!!mintak maaf....
tapi dia diam je..x dengar kot..hehehe

then
tengah jalan sorang2



`hanim!!!hanim!!`
saya pusing belakang

tengok adik2...
dalam hati...

budak2 ni panggil aku hanim je..kenapa ep...


sekali.. heheheh..


silap perasan dah..

dia panggil kawan dia yang nama hanim gak..

saya digelakkan...


`dia pun gelak!`

then ada yang cakap..


`kak anim perasan kita panggil dia`

ish.... budak2 ni... hehehehe



ontheway pulang..
sembang2 dengan junior.. cik hidayah..
lamanya x sembang dengan adik2.. kerana kesibukan melampau..

tak tahan!
cakap sal cerita korea.. hehehe



dan..... aku tahu..

dia ada  berdekatan dengan ku..

cuma x de kekuatan untuk menegur....


tak pe ;)




sampai bilik...

kuatkan hati...

bagi 1 meseg..


`bagi saya peluang,kita bina ukhwah kita balik.. boleh?`



tet........tet......

ada meseg!!! suspen2!!!

dup dap..


hahahaha.. yes!!!

yes apa? 
kawan 1 group meseg.. esok bawa kertas..

adoi.... ;p




ERM..BELUM MENDAPAT JAWAPAN DARI DIA...

tak tahu la cam ne...
tapi rasa macam x nak putus asa....



hurm... ;)


tak pe..
never give up!

kalau saya bersalah..
memang saya yang kena mintak maaf....


erm.....


tadi... dapat 2 berita

khamis depan exam Falsafah
jumaat exam Pkk





Chaiyyok!!!
5.5.2011

 sri dahlia akan berentap di KOT ipgk PM 







erm....

esok


walkhaton....




INDAHNYA HIDUP TERISI
ENAKNYA HIDUP MEMBERI
BERLAPANG DADA DALAM TERUS BERAKTIVITI
KERANA KITA SEORANG DAIE
DI MANA SAHAJA, KITA BEKERJA
UNTUK MEMBAWA MASYARKAT
KEPADA HAKIKAT
HIDUP HANYA SEKEJAP
MASA CUKUP SINGKAT
GUNAKAN DENGAN CEKAP
AGAR KITA MANTAP
DALAM SESI SOAL JAWAB
DIHADAPAN ALLAH KELAK..







saya dah habis merepek ;)