DokTRin PiTiS

Assalamualaikum.. dah lama tak menulis
sibuk.. + malas.. apakah ini ;(
pertamanya.. mood saya tak berapa baik harini
bila my sis at ipgkpm
yang hari2 dia dan kawan2 teman saya makan
hilangkan stress saya setelah penat `bekerja`
semalam dia meseg saya
pukul 1.52 am
kak anim, mak owg dah meninggal
owg dah tak de mak..
Innalillahwainnalillahirojiun...
waktu tu..tangan menggigil membaca meseg tu.
air mata tampa segan silu mengalir keluar..
aku cuba call dia..
tapi  x diangkat

meseg..
tak dibalas...



kemudian... 

aku dihubungi kawan2 dia
semua tak dapat hubungi adik den tuh ;(

ya Allah.. kau cucurilah rahmat kepada ibunya
kau selamatkanlah dunia akhirat ibunya..
Kau kuatkan diri kami dalam menghadapi ujian Mu ini ya Allah..


aimi..aimi..aimi.. akak sangat risaukan awak sekarang 


;,(



hilang part tu.. kalau teruskan.. mesti tak dapat teruskan entry ikut tajuk

doktrin pitis
dalam bahasa tganu..pitis tu.. DUIT

perbualan antara iwan=anak sedara saya
mak= ibu saya

mak= x lama lagi nak mengundi dah..
iwan= nenek.. nanti nenek undi BN ye..

aku dalam hati-- pehal pulak anak sedara aku ni..


mak= kenapa nenek nak kena undi bn? --mak aku memang orang bN--orang kg..
iwan= kalau bN menang.. iwan darjah 5 nanti.. dapat E BOOK
cikgu kata..kalau PAS MENANG MESTI DAH X DAPAT E BOOK




aku-- fulamak anak sedara aku ni... baru darjah 3 kot,bercakap pasal politik


ok... aku tanya

aku= wan.. apa yang best kalau dapat E BOOK?
iwan= nanti dapat main GAME.. dapat buka FACEBOOK...



ok... gosip aku dengar tentang E BOOK
;) pelajar letak video lucah dalam E BOOK
;) pelajar CURI E BOOK kawan untuk dijual... mahu 1000 hinggit kot...
;)  Pelajar yang berhenti masuk sekolah menengah..JUAL E BOOK



ok.. pengalaman aku meng `stalker` E BOOK
perisian kat dalam E BOOK
;) ada window
:) ada microsof pffice
;) boleh dengar lagu (tapi memory x byk.. x sampai 50 lagu kot muat)
;) ada buku teks yang berwarna warni.... style PDF.. aku cuba baca-- jawapannya-- korang agak2... nota yang korang dapat dalam PDF tu..sanggup ke korang nak baca??? 
:) boleh sambung internet.. 
:) peluang perkerjaan untuk rakyat negeri tganu-kerja kat kilang E BOOK (aku tak tahu kilang ni kat mana,,tapi orang kata kat tganu..)

okies..
now..


aku yang tua bangka ni...
kalau dapat laptop
banyak main dari wat kerja
agak2 budak tu kalau dapat E BOOK macam mano la ye..


aku survey juga

dik.. cikgu guna x E BOOK kat sekolah?

jawapannya-- TIDAK.. PAYAH LA NAK BACA.. PENING...



owsttttt.....

diam..
fikir....

ni kot doktrin pitis...



orang kampung..
bisa aja... asalkan.. 
elektriknya ada..airnya ada... wang ehsan dapat ..

mungkin depa tak tahu..
tu memang hasil terengganu
memang hak rakyat negeri tganu..



erk.. kenapa aku masuk campur hal politik ni??

buka politik la..
memandang isu semasa...

aku memerhati ke dua belah pihak..




aku belajar di institusi kerajaan apa...
of coz la aku ni.......................

aku ni x layak mengundi..
belum 20 kot..
hehehhe


hidup kerajaan beriman!!!! kerajaan aku mestilah kerajaan beriman.. negara Islam Kot ;)

 out..



6 comments:

binabbil huda said...

salam.. sabar kak.. nanti esok2 boleh la hubungi dia.. td na xsempat nk umah dia.. keadaan x mengizinkan.. kesian dia. alfatihah~

wat ank buah akk tu.. agk lawak la kan..

mesti comel! adk aidid kah?

Nur Ilyani Abd Munir said...

akak..salam takzim..uits..mmg doktrin pitis smkin mnular..huhu..hidup daulah islamiah!!Allahuakbar!

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

InsyaAllah..tq dik...
alhamdulillah..dah dapat hubungi dia..


anak buah..
iwan sepupu aidid ;)
adik aidid namanya amsyar.. ;)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

ilyani--

yup... kita memandang.. kita menilai..
kita buat keputusan..

hidup daulah islamiyah! InsyaAllah..

Duta said...

bguss posttt

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

to duta-- terima kasih.. kesedaran bersama ;)