tErUji.. DenGan SaNGaT..








Ya Allah..kuatkan aku..
yakin aku..
kuatkan aku
kuatkan aku
kuatkan aku..






;,(

Allah tidak membebani melainkan sesuai dengan kesanggupannya..
dia mendapat (pahala) dari (kebajikan) yang dikerjakannya..
dan mendapat (siksa) dari (kejahatan) yang telah diperbuatnya.
(mereka berdoa)




Ya tuhan kami,janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan
Ya tuhan kami,janganlah Engkau bebani kami dengan bebanan yang berat sebagaimana Engkau membebankan kepada orang-orang sebelum kami.Ya tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya.Maafkanlah kami,ampunilah kami,dan rahmatilah kami.Engkaulah pelindung kami,maka tolonglah kami menghadapi orang-orang yang kafir.







Allah...Allah..Allah..


Aku memerlukanMu..

dengan sangat...








bUat diA yAnG sAya X pASti SiaPa

Saya adalah bakal sayap kiri awak
jika jodoh kita telah tertulis..

kepada awak yang saya tak pasti siapa
saya mengharap agar awak dapat menjadi pemimpin untuk kita
oleh itu,
bermula dari sekarang
pimpinlah dirimu
dengan.. meminpin nafsumu


kepada awak yang saya tak pasti siapa
saya tak layak untuk mengharapkan awak menjadi sempurna
saya tak layak untuk berangan seperti itu
tapi saya sangat berharap agar awak
berusaha sesempurna yang awak mampu
kerana... kita adalah apa yang kita buat..



awak... saya bukan lah wanita solehah yang sentiasa menundukkan pandangan..
terkadang..saya juga terlepas pandang..
saya bukan ingin cemburu kepalang..
tetapi..
moga awak pandai mengikut segala ajaran..
ikhtilatmu itu menjadi 1 ukuran..
sebesar mana rasa keimanan..

iya..aku kejam..
kerana aku kini menutup peluang
menutup peluang untuk kita terus bergelumang
antara haq dan kebatilan
tindakan ini aku bukan sekadar suka sukaan
tapi aku masih sedar. bahawa diriku..masih memburu cinta tuhan..


sila letakkan titik hitam
sebagai noktah perkenalan.
sehingga 1 saat
di mana.. yang sudah memang ditentukan..
hilangkan segala yang masih lekat di ingatan

mulakan hidup baru dengan penuh kekuatan..

bahawa aku dan kamu

masih banyak urusan..





tak kan kalah dengan ujian


kerana aku ingin


menjadi hamba sejati Ar Rahman!





ps:malam ni sebelum tidur-jiwang jap ;p


tErIma kaSih

Syukur  Alhamdulillah
wifi sangat laju..

tq to pengurusan maktab

ini kali pertama kot i puji

tapi-- bukan memang hak kami ke??

ngeh3

papepun

terima kasih ;)



saya mula berfikir untuk potong broadband.. 
hehehe

pErhaTiaN kePaDa sEmuA mUriD2 eh..peh..geh.. keh..peh..emph...

Assalamualaikum..
serius.. kerja banyak..
tapi kalau tak bagitahu korang..

takut kesian nanti..
kalau x tahu...
silap2 tak makan  korang x de duit.. hehehehe...



nie..

nak cerita..

tahu tak kenapa saya letak berapa yang dah datang lawat blog saya?

pasal nak kesan sejauh mana saya di stalker... ngeh2..

kalau lebih dari 2 orang sehari tu...

maknenye..

memang saya perlu teruskan penulisan la..

;p


ok...


saya nak bawa anda2 semua ke satu perkara..


jom


murid-murid dah hafal belum??
hmmm..


ini langkah terbaru untuk terus menjaga murid2 yang suka sangat buat masalah!langgar peraturan! murid2 ni nakal sangat la... hari2 buat masalah... murid2....murid2...
ah?? tak nampak??


jap..
nampak???





ok..
ulang suara....





apa lagi korang nak tahu??






Tak puas hati lagi??

telah diluluskan dalam mesyuarat m3p bil 2/2011 bertarikh 2 Mac 2011


JANGAN BISING-BISING...


MURID-MURID IKUT AJE YE


JAGA BARANG ELOK-ELOK....
NANTI KENA KELUAR DUIT LAGI..


terima kasih untuk selak kunci yang paling baik yang ada ditandas aras saya ini ;)






paling teruk pun cam ni je... x pe..murid2 kreatif....



masalah untuk lahirkan inovasi...

ngeh3...


out.

tAkUt Leerrrr

sebenarnya saya agak sibuk.. 
dan memang sibuk.
tapi.. biarlah..nak share sini jap..
tadi kuliah magrib,,
ustazah bincang wasiat ke 47
segera bertaubat...

hm..
qoute dari kuliah tadi

KITA JANGAN PERNAH RASA PUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH


untuk bertaubat..
jangan tangguh2kan...


kita tak tahu kita akan mati bila


waktu tu muka saya panas jer

serius.. takut sangat...


kemudian..

ustazah cakap..
ni

amaran kat jepun..

kat mymar..

tak cukup lagi ke??

ke baru sampai depan mata baru astaghrfirullahalazim???


pintu taubat sentiasa terbuka selagi nyawa tak sampai ke halqum..


kembali lah anim

kembali secepat mungkin


ajal mu semakin hampir

.....


nak tengok sesuatu x ?



kejadian yang berlaku dalam waktu terdekat...ini..
di batu buruk..






ini mungkin petanda awal di Malaysia..


hm.. serius

saya rasa lain sangat sekrang..

takut tu..
bertambah2..



tentera Allah tu ada di bawah tapak kai kita
dan di atas kepala kita..

langit dan bumi

dont play2 la


kembali pada Dia..

tak payah tangguh2 lagi...


kematian tak pernah bertangguh dengan kita


cari taubat,seperti mana kematian mencari kita

but make sure..

find taubat before dead found u...
ps:saya tahu bi saya teruk ;p



out

tAkUt Leerrrr

sebenarnya saya agak sibuk.. 
dan memang sibuk.
tapi.. biarlah..nak share sini jap..
tadi kuliah magrib,,
ustazah bincang wasiat ke 47
segera bertaubat...

hm..
qoute dari kuliah tadi

KITA JANGAN PERNAH RASA PUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH


untuk bertaubat..
jangan tangguh2kan...


kita tak tahu kita akan mati bila


waktu tu muka saya panas jer

serius.. takut sangat...


kemudian..

ustazah cakap..
ni

amaran kat jepun..

kat mymar..

tak cukup lagi ke??

ke baru sampai depan mata baru astaghrfirullahalazi???


tRaGeDi di BiLik Q11

alhamdulillah..
x de kecederaan..
cuma...

gempaks je

menandakan.. 
terbuktilah kampus ku sudah 76 tahun ;)

kami yang mintak kelas ni.
jadi
kena sabaw la ;)


lagipun.. 
bangunan baru ada..
cuma kami yang x nak..


nak tahu apa jadi???


ini 


lampu yang dah berumur ??? 




gambar apa ni?? hahahah
saje kenakan korang...


lihat gambar sebenar ;)




kalau lampu ni ada waktu untuk jatuh
walaupun sudah lama di situ..


begitu jugak kita...




are u ready kids???
im spogebob!!!


out

BloG bErwAjaH bARU

sebenarnya semua ini tak disengajarkan..
kalau tak percaya..

bELaJar UnTuk mEnCintAi

lama aku berdiam sepi..
hatiku kian diketuk rasa sunyi..
ramai insan yang datang menghampiri..
tapi.. hanya padamu aku cuba setia berdiri..
tak pernah aku melafazkan cinta padamu..
hanya secebis ciuman disertai secalit rasa segan menyinggah dipipimu setiap kali kita berpisahan..
taktala ku rindu padamu..
hanya Allah tahu betapa sarat hatiku dengan kesedihan..
raut muka ku berlagak tenang..
membuatkan aku sentiasa dilihat riang...

saat mendengar suaramu..
pasti menitik air mataku..
selepas terputus talian ditalifon..
tak pernah puas untuk aku mendengar suaramu..

mak..
hati ini terlalu mencintaimu..
mencintaimu dengan sangat..
nanum tidak pernah ku lafazkan padamu..


mak..
ila nak mak bahagia...
ila nak mak sentiasa senyum..
namun ku tak mampu melafazkan..

ku cuba zahirkan dengan tindakan..

moga kau merasai betapa aku rindu pada mu

bila kelelahan..
tak pernah aku berbual denganmu tentang ujian buat ku
cukuplah..
engkau menanggung dan merasai kesakitan bagi ujian mu
aku mampu menghadapinya sendiri..
aku yakin..
tak perlu aku ceritakan padamu.
kerana..

usai solat mu..

selalu ku melihat kau menadah tangan untuk mendoakan anak-anakmu..
tampa kami minta


maaf..
kerana ila ego..

ego dalam melafazkan cinta

ego dalam memberikan sentuhan sayang kepadamu

ego dalam menyerahkan seluruh jiwa ragaku padamu...

mak..
dengan yakin..

mak tak kan baca apa ila tulis ni...


ila tahu... ila bukan anak yang baik....

ila tak mampu bagi kebahagiaan sebaik2 nya pada mak...


mak...


walaupun ila tak pernah cakap kat mak ila cintakan mak..
cintakan mak dengan sangat..


setelah Allah dan Rasul..

cinta halal ini ila akan serahkan pada mak...


selagi ada waktu..

anak ini akan terus mencintaimu.. mendoakan kebahagiaan untuk mu.......


mak...

ila tak pernah lupa..
saat mak penat lelah tanam padi kat sawah..
ila pulak.. sibuk main.. duduk bawah pokok.. makan bekalan mak bawak...

ila tak pernah lupa..
waktu mak pukul ila.. kurung ila.. 
pasal ila mencuri buah mempelam orang
ila tahu..mak nak didik ila...


ila tak pernah lupa saat mak suruh jual pisang kat kedai pisang goreng..
duit 7 ringgit..
mak ambil 3 ringgit je...
4ringgit bagi kat ila..
kejamnya ila...


ila sentiasa ingat..
waktu mak tanya...
ila.. dah sembahyang?ila kan dah besar... solat la..
kalau mak tak suruh waktu tu.. mesti ila alpa...


ila ingat lagi bila ila start nak berubah.. 
mak... mana telekung solat ila?
mak bagi telekung mak pada ila...


ila ingat lagi waktu form 5...
mak mintak tolong ila pergi tarik lembu...
dah lama ila tak tolong mak..
sibuk belajar...
waktu tu baru ila tahu..
betapa penatnya mak..hari2 kena kejar lembu degil tu..


mak.. ini semua pengorbanan kecil mak kat ila..

lampin.. tangan untuk membasuh najis ini..
tangan yang membelai dahi ni dengan air asam bila demam..
tangan yang menadah doa itu...


kaki mu..melangkah ke sana ke mari untuk memberi kesenangan kepadaku..
tapi pernah letih melangkah.
sehingga kini....



bicara itu..
terima kasih buat dodoian mu
terima kasih buat doa mu
terima kasih untuk nasihatmu
marah mu... dan segala yang keluar dari lisanmu....







makkkkkkkkkk............


mak..........................


mak...............................


ila.... rindu sangat mak................



sangat3........................


;,(



ila bukan anak yang baik....


tak mampu banggakan mak..
tak mampu senangkan mak
tak mampu bahagiakan mak........






mak..............


ila sayang mak........


sangat4..................




mak......


mak



mak...




`Ya Allah.. jika rahmatMu menerpa ibu bapa ku terlebih dahulu sebelum ku..izinkanlah mereka untuk memberi syafaat kepadaku agar kami sama2 memperoleh kebahagiaan di syurga...  namun.. jika rahmatMu menerpa diriku sebelum mereka.. izinkanlah aku memberikan syafaat kepada mereka agar kami sama2 memperoleh kebahagiaan di syurga..`



aku tidak mampu curang..

cintaku hanya padamu...


mak....
selamanya...









aDa Apa pAda tOnG sAmpAh?

Assalamaualaikum.. 
kenapa entry kali ni macam kelakaw je? ok..
awal2 ni..
nak ucap terima kasih banyak kat geng kak limah 
(ain.aimi.amira.adah)
pasal dah teman akak makan...
dan buat akak pening pasai korang main air basuh tangan tuh.. ish3...



geng kak limah..tapi cik adah x de..cik anim..melihat jer  ;p

sudah makan dengan bebudak berempat ni..
depa kena p kelas lagi..
saya pula. ke bilik untuk siapkan kerja. tapi
diberi taqlifan oleh mereka2 ni untuk bagi kucing makan
balance nasi kitorang tadi...


buruk lak rasa gambar ni..hehehe

masa turun tu.... pi kat tong sampah..
ada 3... tapi salah satu plastik tu..
kertas je semua..

lepas siapkan tempat untuk encik kucing makan...

saya pun tengok la dalam plastik tu...



ada banyak sangat benda2 yang berguna....

file hitam yang masih boleh refill

file plastik yang comel2 dan masih baru 

ada buku2 yang boleh dijadikan rujukan..


nota2 yang mantop punyer.....

tambah tolak..kurang 10 ringgit gak ni..



saya luangkan masa dalam 10 minit kot untuk selongkar sampah tu....

ntah2 ada yang lalu tadi cakap.. ntah pape la hanim ni sampai sampah pun nak dibuka... diselongkar macam tu.. hehehe.. ok.. xpe...




sayang sangat2.... ,kalau bilik saya ni besaq.......
satu plastik sampah tu saya angkut untuk kutip 
ILMU.....ILMU......ILMU..
BAHAN RUJUKAN..BAHAN RUJUKAN..BAHAN RUJUKAN..
REZEKI.. REZEKI ..REZEKI.. 
YANG TERBUANG ITU...



sejujurnya..
keadaan tu buat aku duduk sejenak...
berfikir...

`Ya Allah... aku rasakan sangat ni sesuatu pembaziran yang teramat sangat..`

mungkin yang buang tu memang x nak pakai dah semua2 tu...






tapi....


itu ilmu...

sayang ;,(


tempatnya..


TONG SAMPAH????


tu ke pengakhiran kita pada bahan2 yang lect kita bagi?
duit elaun yang kita guna untuk beli file?

cukupkah sekadar dapat A for final exam??





ok..
nak share 1 cerita..
~ada la sorang mamat ni kan..~
dia ni sangat mencintai ilmu..
belajaq kat situ.. 
kat sini...
semuanya tempat guru2 hebat dia belajaq...



sekali tu.. dia kena rompak...
then dia cakap kat perompak tu..
`enta.. enta ambil la semua harta ana ada..tapi tolong la ..enta jangan ambil bungkusan ana tu`
perompak ni geram la kan..nak gak tahu apa yang ada dalam bungkusan tu...

`gua nak tanya lu..pehal lu sayang sangat bungkusan tu..mesti berharga kan....`


last sekali mamat tu cakap...
`dalam bungkusan tu ada buku2..kitab2 ana study... ana sayang sangat tu.. ilmu2 ana..`


perompak tu gelak je...
`oo0o0..lu punya ilmu dalam bungkusan ni?kalau x de buku ni..hilang la ilmu lu??`


then.. pendek cerita..
tiba2 mamat tu cakap..
`terima kasih encik perompak.. enta dah sedarkan ana... ilmu ana bukan pada kitab tu..tapi sepatutnya ada pada dri ana... ana dah belajar sesuatu dari enta..walalupun seorang perompak`



erkkkkk.... mungkin yang buang buku2 ni..
ikut style tu kot... ilmu penuh didada.. di amalkan..insyaAllah..


tapi...

aku bukanlah sehebat mamat itu untuk mengingati segala ilmu...
lagi sedih...

mamat itu bukanlah membuang bukunya.. tapi di ambil....



hm..
moral of the story-- dengan orang jahat pun kita boleh belajaw kalau husnulzhon..
hargailah nikmt yang Allah bagi pada kita...
rezeki3...ilmu3..nikmat3..UJIAN3...




saya kemudian lihat dari sudut lain...


tong sampah yang dilihat kotor..busuk..jahat itu...
masih ada nilainya...
walaupun 5 sen...

kan kome cakap..kalau x de 5 sen,,tetap x cukup sejuta..jadi 5sen pun berharga..




begitu jugak sahabat2 kita..
insan2 disekeliling kita..

betapa hina kita tengok dorang..
betapa enak kita rantah daging dorang
tampa ada tindakan untuk tolong dorang berubah..
cakap tak habis2.. bila rasa diri dah terlalu baik...
merasa kita lebih baik dari mereka..

u-turn jap..
jangan terlalu yakin...


kita bukanlah sehebat mana..
walaupun blog kita islamik
dalam usrah kita paling banyak bagi pendapat..
jemaah kat surau kita paling banyak pergi...

husnulzhon lah dengan mereka...


setiap hati hajatkan kebaikan
raikan mereka..
jangan biarkan mereka terlepas dari jalan dakwah kita

biarpun kita dikutuk dicaci..
itu part dorang
tapi..untuk kita pada mereka..
jadikanlah dirimu terbaik untuk mereka





saya x lah cakap dorang2 tong  sampah..
tapi apabila kita perasan kita terlalu wangi..
payah tau--pasal kadang2 wangian tu buat orang pening bil kuat sangat

cukuplah untukmu bersederhana..
bila ada yang berurusan dengan mu.. mereka merasa selesa..



jadikanlah dirimu seperti lebah



bagi yang dianggap berbau busuk..
biar mereka mendapat sedikit wangian apabila mendekati kita..
mungkin 1 hari nanti...
wangian mereka lebih harum dari kita!!!

yang penting!!

1st step! 






dah habis isu tong sampah..
dah habis isu bau busuk..
dah habis isu pening kerana budak2 yang main air basuh tangan tu...



masa untuk menyambung dating dengan encik esemen ...........



air untuk teman buat kerja-- air yang tak habis tadi.. hehehe









aDa Apa pAda tOnG sAmpAh?

Assalamaualaikum.. 
kenapa entry kali ni macam kelakaw je? ok..
awal2 ni..
nak ucap terima kasih banyak kat geng kak limah 
(ain.ai)

kAkAk KDC yAnG RoMaNtik

Alhamdulillah...jam menunjukkan 2 pagi..
saya baru habis mengarang..tapi gatal nak menaip lagi.hehehe..x pe la..
rumate bagus~adah junior p.a~ dah syok tidur..
saya pula masih berjaga dengan ditemani radio ikim...
baru samapi dari terengganu
bas bertolak pukul 10.05 a.m dan saya sampai 7.30 p.m...
perjalanan yang agak panjang.. 
naik teksi bayar 11ringgit..puas bertawar dengan pakcik2 tu...
sampai asrama.. pagar dah kunci...
bila mak cik guard buka~rezeki mek cik tu~dapat makan kerepok lekor~losonh~ hehehe
balik2 bilik...masuk bilik....
atas almari buku... ada satu surat..
berserta duit 5 ringgit..

surat tu berisi..

Assalamualaikum..
terima kasih banyak sebab kakak yang duduk bilik ni pinjam 
-sejadah
-hanger
dll..
serta akak ambil bedak aiken sikit...
terima kasih ye...




lawak aku baca surat ni...










dia tinggal duit gak 5 ringgit..
dengan separuh rim kertas A4..maknenye dah tak payah beli kertas A4 kot untuk sem ni..heeheh..alhamdulillah..








nak tengok surat tu???



actually..
saya yang tulis surat kat akak tu.. membenarkan dia guna apa yang ada di bahagian saya la...


tapi tak mengharapkan balasan sikit pun...


tapi.. akak KDC ni sangat bagus.....


bilik ditinggal dengan kemas ;)


siap bersurat2 lagi.. heheheh


erm...apa surat saya bagi kat akak tu???

rahsia la ;p



erm....


inilah dunia guru...

dihuni insan yang berhati lembut..
berseni..
berjiwa menghormati..


Semoga Allah memberi kemurahan rezeki kepada akak KDC yang duduk bilik aku ni...



serius sangat.... saya rasa terharu dengan surat tu.
tapi saya yakin... ramai lagi yang dapat ;) kan3


cikgu2 memang romantik la.heheheh




ps: saya memang suka balas2 surat....
 erm.. ada sesiapa nak balas2 surat dengan saya? ;p



out.

kAkAk KDC yAnG RoMaNtik

Alhamdulillah...jam menunjukkan 2 pagi..
saya baru habis mengarang..tapi gatal nak menaip lagi.hehehe..x pe la..
rumate bagus~adah junior p.a~ dah syok tidur..
saya pula masih berjaga dengan ditemani radio ikim...
baru samapi dari terengganu
bas bertolak pukul 10.05 a.m dan saya sampai 7.30 p.m...
perjalanan yang agak panjang.. 
naik teksi bayar 11ringgit..puas bertawar dengan pakcik2 tu...
sampai asrama.. pagar dah kunci...
bila mak cik guard buka~rezeki mek cik tu~dapat makan kerepok lekor~losonh~ hehehe
balik2 bilik...masuk bilik....
atas almari buku... ada satu surat..
berserta duit 5 ringgit..

surat tu berisi..

Assalamualaikum..

bEst tAk kARtUn?

Assalamualaikum.. tak tahu..tiba2 rajin nak menulis..
tadi duduk kat luar.. ada orang buka kartun
mula2 nak layan... tapi lama kelamaan..
malu sangat...
sangat lucah kot kartun tu.. 
saya tipu eh?? ok...
nanti saya tunjuk --kalau jumpa--

korang zaman kartun dulu apa??
macam saya..
keluangman...usop sontorian.. dragon ball.. ultraman.. erkkk
boleh kata.. kartun baik2 la.. yeke??


 ini baru sikit




tiba2 teringat 
saya tahu.. budak2 ipgkpm tu mesti nakkkkkkk sangat lagu keluangman versi cikgu Ismail tu kan???
jap saya taip kalau ingat ;p

dia.. bagai seorang pahlawan..
menyebarkan ilmu.. dengan sepenuh usaha..
dengan kesabaran.. mencurahkan baktinya..
mengajar mendidik..
kami semua muridnya..
dialah satria..
walaupun di mana jua
dia datang memberi apa  saja
demi untuk.. nusa dan bangsa..
cikgu Ismail3.....





OK.. gadis2 ipgkpm?? puas hati?
hafal lagu ni ye ;p
nak letak nama sendiri pun boleh..
ngeh3....


ok.. kembali pada topik asal...


kalau kita zaman dulu..
suci je..
dah baligh pun.
tak tahu apa2 lagi



tapi bebudak sekarang....
sangat2 advance....
sangat.........
kenapa?? tak percaya ke??

cuba tanya cikgu cikgi yang dah praktikum..
setiap orang kot
mesti ada pengalaman pasai benda ni...



hawaiq jadi lagu tu??
dulu cheq pernah tengok the arrivals..
dia tunjuk..macam mana.. mula2 dia buat lukisan lucah..
dia belit kot situ..kot sini..last2 jadi kartun yang kita tengok..dok gelak sama2 tuh....
ye.betullll..tak percaya??  
cari siri the arrivals kat you tube..
baru kome faham...


haq ni ok sikit.. ok2...


kita tak leh salahkan bebudak..tugas kita jaga depa
kartun tu..jangan bagi tengok semua
tapi jangan halang semua!
banyak je kartun melayu yang bagus2..

tu la..dok makan spageti ja..pizza.. sampai budu dengan tempoyak pun dah tak kenal


kanak2 memang perlukan hiburan..
hiburan yang buat depa berfikir..
dan maju kehadapan...


kartun best apa

se`comel2` wonderpets tu pun..
ramai orang suka!
hahahahah


gambar hiasan je...




ni.. yang dok belajaw kos animasi ni..
belajaw pasai Islam lebih2 sikit

sat lagi.. buat cerita.. jangan dok kartun perempuan pakai bikini ja yang ada

tolong lah!! please.........


encik media massa..
tahukah peranan anda sangat besar kepada pemikiran kanak2????


pengaruh anda sangat2 besar!!!!!




jadi.. kartun Islamik memang perlu ditambah

paling taqqq la kan....

kartun yang bawa nilai murni

ni tak habis2..
gaduh... cinta... yakssss --- tiru kawan saya-- ;p



semalam saya tengok kartun yang ajar bahasa Arab
bapak bagus kot....



tengok cikgu dia..


PAKAI SKIRT..
AJAW BAHASA ARAB..
PELAJAR PEREMPUAN.. 
XPAKAI TUDUNG...


mungkin dia ubah dialog..sebenarnya tu citer kartun lain..
mungkin la...
kalau begitu memang dari asal...


memang taqqqq llllaaaaa
memang tak tau r nak cakap per.........



erk...

ps:apabila agama dipisahkan dengan kehidupan.. lahirkan kebebasan tampa batasan, manusia hilang pegangan dan rasa bertuhan.. nikmat dunia menjadi matlamat dan tujuan..


bangkit2!!!! bubar2!!!

bangkit apa?? bubar apa??


apa2 yang tak sesuai dengan Islam.. 
faham??????


mood-- bengan kot dengan kartun tuh! 
rosak budak2..

isu semasa sekarang..erkk..boleh tak untuk malaysia.. kita buat.. HUB HIBURAN?? ganti ultraman tu??hub hiburankan nak selamatkan ekonomi negara kita ;) kan3???

DokTRin PiTiS

Assalamualaikum.. dah lama tak menulis
sibuk.. + malas.. apakah ini ;(
pertamanya.. mood saya tak berapa baik harini
bila my sis at ipgkpm
yang hari2 dia dan kawan2 teman saya makan
hilangkan stress saya setelah penat `bekerja`
semalam dia meseg saya
pukul 1.52 am
kak anim, mak owg dah meninggal
owg dah tak de mak..
Innalillahwainnalillahirojiun...
waktu tu..tangan menggigil membaca meseg tu.
air mata tampa segan silu mengalir keluar..
aku cuba call dia..
tapi  x diangkat

meseg..
tak dibalas...



kemudian... 

aku dihubungi kawan2 dia
semua tak dapat hubungi adik den tuh ;(

ya Allah.. kau cucurilah rahmat kepada ibunya
kau selamatkanlah dunia akhirat ibunya..
Kau kuatkan diri kami dalam menghadapi ujian Mu ini ya Allah..


aimi..aimi..aimi.. akak sangat risaukan awak sekarang 


;,(



hilang part tu.. kalau teruskan.. mesti tak dapat teruskan entry ikut tajuk

doktrin pitis
dalam bahasa tganu..pitis tu.. DUIT

perbualan antara iwan=anak sedara saya
mak= ibu saya

mak= x lama lagi nak mengundi dah..
iwan= nenek.. nanti nenek undi BN ye..

aku dalam hati-- pehal pulak anak sedara aku ni..


mak= kenapa nenek nak kena undi bn? --mak aku memang orang bN--orang kg..
iwan= kalau bN menang.. iwan darjah 5 nanti.. dapat E BOOK
cikgu kata..kalau PAS MENANG MESTI DAH X DAPAT E BOOK




aku-- fulamak anak sedara aku ni... baru darjah 3 kot,bercakap pasal politik


ok... aku tanya

aku= wan.. apa yang best kalau dapat E BOOK?
iwan= nanti dapat main GAME.. dapat buka FACEBOOK...



ok... gosip aku dengar tentang E BOOK
;) pelajar letak video lucah dalam E BOOK
;) pelajar CURI E BOOK kawan untuk dijual... mahu 1000 hinggit kot...
;)  Pelajar yang berhenti masuk sekolah menengah..JUAL E BOOK



ok.. pengalaman aku meng `stalker` E BOOK
perisian kat dalam E BOOK
;) ada window
:) ada microsof pffice
;) boleh dengar lagu (tapi memory x byk.. x sampai 50 lagu kot muat)
;) ada buku teks yang berwarna warni.... style PDF.. aku cuba baca-- jawapannya-- korang agak2... nota yang korang dapat dalam PDF tu..sanggup ke korang nak baca??? 
:) boleh sambung internet.. 
:) peluang perkerjaan untuk rakyat negeri tganu-kerja kat kilang E BOOK (aku tak tahu kilang ni kat mana,,tapi orang kata kat tganu..)

okies..
now..


aku yang tua bangka ni...
kalau dapat laptop
banyak main dari wat kerja
agak2 budak tu kalau dapat E BOOK macam mano la ye..


aku survey juga

dik.. cikgu guna x E BOOK kat sekolah?

jawapannya-- TIDAK.. PAYAH LA NAK BACA.. PENING...



owsttttt.....

diam..
fikir....

ni kot doktrin pitis...



orang kampung..
bisa aja... asalkan.. 
elektriknya ada..airnya ada... wang ehsan dapat ..

mungkin depa tak tahu..
tu memang hasil terengganu
memang hak rakyat negeri tganu..



erk.. kenapa aku masuk campur hal politik ni??

buka politik la..
memandang isu semasa...

aku memerhati ke dua belah pihak..




aku belajar di institusi kerajaan apa...
of coz la aku ni.......................

aku ni x layak mengundi..
belum 20 kot..
hehehhe


hidup kerajaan beriman!!!! kerajaan aku mestilah kerajaan beriman.. negara Islam Kot ;)

 out..