DiaM

Sejak kebelakangan ini saya sangat diuji dengan kesabaran
dalam usaha menjaga hubungan dengan Allah dan dengan manusia.. saya terasa amat teruji
saya bukanlah manusia yang sempurna..
kadang2.. air mata saya menitik sendirian
dengan hati hanya mengharapkan pertolongan dariNya
seusaha boleh, saya tak nak mintak tolong dengan manusia...





apabila berhadapan dengan keadaan tegang
kata-kata kasar..
hai saya bergetar..
mata saya bersedia untuk melepaskan larva panas air mata
Dalam hati aku hanya ingatkan Allah
moga mereka diberi hidayah
dan aku diberi kekuatan untuk berhadapan dengan mereka.....


Aku memilih jalan ini
yang sangat menuntut pengorbanan..
duit,tenaga,masa, dan mungkin 1 hari nanti nyawaku

aku redha..aku redha.. tapi


AKU AMAT TAKUT BILA MANA SEGALA YANG KU LAKUKAN DI LAMBUNG DENGAN PUJIAN!!!
HATI KU SANGAT SAKIT... SAKIT... SAKIT..
KALAU BOLEH DEPAN TU JUGAK AKU NAK MENANGIS..
KENAPA???
AKU RASA SETIAP KALI PUJIAN ITU MASUK KE TELINGA KU
SETIAP KALI ITU JUGA RANTING2 AMALKU YANG SEDIA BURUK ITU JATUH MENYEMBAH BUMI..
HILANG AMALKU KERANA BISIKAN SYAITAN!!
HILANG KEIKHLASAN..


AKU PENAT MEMBUAT PERLAKSANAAN
TAPI AMAL KU HILANG
BILA MANA DIRIKU MENDENGAR PUJIAN
HILANG KEIKHLASAN






OLEH ITU..
TOLONG..SEKADAR DIAM DAN MENDOAKAN...


ITU KU PUNYA HARAPAN....

Allahuakbar

ini hanya coretan hati..


out



No comments: