biLamaNa niKmat iTu diTariK sEkejap

Alhamdulillah
saya masih lagi dibenarkan menghirup udaraNya
bernafas dengan selesanya..
seminggu dua ni..
saya sangat2 sibuk
jika dulu saya diuji dengan 
KESIHATAN DAN KELAPANGAN
tapi kini
saya dah KEHILANGAN kedua-duanya
erk...
maknenya.. saya tak diuji la??
hehehe
sedang menaip ni
hidung saya tak henti2 bunyi srot3... hehehe
nak jadi cikgu,hingus pun tak kering lagi ;p
batuk pula tiada tanda2 untuk sembuh
my x-rumate cakap..
`hanim..awak batuk,satu blok asrama dengar`
saya gelak je..pasal saya rasa memang betul pun
dah macam2 ubat makan
tapi belum menunjukkan tanda nak baik
dan sekarang
saya agak mogok cakap ;p
tapi nak gak cakap jugak..heheheh

erk..........
tapi saya bercerita ni..bukan kerana merungut
cuma teringat saya punye member dan junior
waktu saya di Kuala Lumpur
dorang berdua dah masuk hospital
salah sorang tu dah jatuh masa kami jemaah kat bisa tu,
masa malam sabtu..tapi waktu dia jatuh tu..
saya ingat adik junior yang jatuh
tiba2 malam sabtu
dua-dua kena angkut pergi hospital
Nada dengan jantungnya
Nana dengan tulangnya

moga nikmat sihat itu kembali menjadi milik mereka..amin...

orang cakap
kalau kita nak rasa syukur,pandanglah orang yang ada bawah pada kita..
tapi nada dan nana ni.. atas pada saya ;p
erk..apa saya merepek ni.. lupakan.






Yang kedua
nikmat kelapangan..
punya lah saya sedih hati pasal tengok BISA tak bervacuum!
itu TANGGUNGJAWAB saya!
okies..tak kira apapun
petang ni
lepas kuliah.. pergi BERSIHKAN BISA
paling lambat... lepas ASAR
dan siapkan sebelum MAGRIB
tak kira..tak kira..awak kena buat jugak anim!


erm..nikmat kelapangan yang ditarik..
tapi ujian itu tak la sehebat ujian
bakal x-ydp ku..
orang yang tersibuk kat maktab ni...
yang part dia tulis artikel
MANISNYA SIBUK...
aishhhhh..tak percaya??

tapi..saya tak lah sesibuk si saudari ini
saya cuma baru belajar
betapa nikmat kita tak boleh tidur petang2
betapa nikmat kita tidur lewat malam
betapa nikmat bila kita rasa malas nak gi beli makanan pasal rasa buang masa--sebenarnya nak jimat gak..kadang2 mahal lar ;p

kebanyakkerjaan (dengan izin ya munshi ;p )
buat saya jadi lebih menghargai nikmat masa Allah berikan kepada saya.. no more something yang lagha

saya..
teringat waktu jadi k.U semester dua ppismp dulu
muka ketat je
nak nangis je
penat
marah
sedih
sunyi
sepi
mengamuk
cakap sorang2
tendang dinding
menangis dalam bilik air
outing sorang2
bergayut ntah pape ntah
pukul bulu tangkis--ish..ni hobi ye
dan macam2 yang ntah pape ntah


tapi
selepas menjadi k.U
buat saya banyak berfikir dan ambil hikmah disebalik semua tu

kini
tekanan kerja
penat
dan segala2nya datang lagi
tapi tak sehebat jadi k.U kot
ke teruk lagi??
hahahha
tapi.. ujian i baru sikit..

erm...
saya dapat kawal emosi dengan jayanya ;p
insyaAllah

cuma saya ada bagitahu kak zahidah
akak..saya nak keluar dari maktab jap
cari ketenangan diri
dapat la syarahan ringkas dengan meseg dari dia ;p
atlast
saya ke Kuala Lumpur..
memang hilang tekanan jap
bila tutup hp ;p
tapi buka je
tung tang tung tang
tapi saya x salahkan anda yang memberi meseg





ni peneman saya kat kL..
buat saya lupa sekejap semua masalah saya,kerja saya
iman haiqal.. sorry mak ela balik awal ;p



ada masa nanti..
saya cerita pasa pergi KL
dan TBS lak ye

saya perlu bersiap ke perhimpunan sekarang
sekarang pukul 6.42..
saya punye perhimpunan pukul 7.30 


harini.. hari penamaan calon jpp gak
good luck to all my prens....

erk.. anda pasti lebih sibuk dari saya

takpe2... Allah tahu apa yang terbaik untuk kita ;)



ps:maaf  update gambar yang tak de kena mengena
hehehehe
tak sempat la
line slow...

out

1 comment:

Nur Ilyani Abd Munir said...

As salam,akak..mmg btul nikma sihat n mse lapang..sring kte lpe..n skg kte merasa nkmat sihat 2 ditarik..insyaAllah..mgkin smntara..kifarah dosa