sEPetAnG MenGimBaU kEnaNgaN LaLu..

Alhamdulillah....aku masih di sini..
hm..
petang tadi.. mak, abang adli,kak ra.iwan,aidid dan aniq bertolak ke Pahang,ke umah kak ana kat jerantut.. untuk hantar aidid yang baru selesai melaksanakan tugas seorang lelaki muslim (khatan.. ngeeee.... nangis tak tahan.. kuang3)


jadi... sebelum pergi..
ni wajah aniq...

aniq nangis pasal tak boleh ikut mak ela dia naik motor.. tapi tujuan sebenar bawa nurin naik motor pasal tak nak dia mengamuk tengok aniq naik kereta pi pahang nanti.. ngeh3..
tipah tertipu sudah..

bermula pengembaraan kami..

Mula2 aku pergi kebor air--atau nama glamer kampung tu.. water kebor..
kenapa kebor air??pasal selalu orang mati..akan tanam kat kubur kampung tu..
dan selalunya bila korek liang.. memang banyak air..
sebab tu jadi.. kebor=kubur ,air =)

saya suka satu tempat kat sini..dulu kalau tension2..
datang sini la.. tengok tempat tu.. sejuk mata... =)
sawah..bukit...langit..sungai kecik(walaupun tercemar sekarang)..

gambar tak lawa pasal guna camera hp ja.. tak mampu nak beli camera lagi :p


duduk rileks jap..
tengok kebesaran Allah..
kemudian.. pusing ke kampung banggol donas pula
yang ni.. saya tak pasti sala silah nama kampung..

masyarakat kat sini.. cam best je.. he3
ada budak main tali air.. bapak tangkap ikan..
mak tunggu tepi jalan.
romantik2... tapi x leh amik gambar..
takut kena marah...
he3..


alang2 dah lalu kot banggol donas.. saya pun bawa moto.. menuju ke sekolah lama dulu
SMK MANIR

ikut jalan merentas desa dulu..
perubahannya...
dulu..sini.. semak samun semata2.. sekarang..dah ada IKBN.. tapi tak buka lagi..bagus juga..
atleast adik2 aku yang duduk kat sekolah manir yang minat sukan lompat pagar tak rasmi tu..ada peluang sambung kemahiran kat sini..oppss..bukan semua masuk IKBN suka lompat pagar okies???

sambil2 tu..
kita kandid jap.. atas motor je pun =)









encik kambing yang hensem =) saya sangat suka kambing.. nanti dah jadi cikgu.. kalau ada duit lebih..saya nak bela kambing.. petang2.. dah tua2 sikit.. main dengan kambing.. kambing hensem,... okies!!!



ni pagar sekolah yang menjadi rekod tempat mereka2 buat lompatan dulu.. dulu la..harap2 sekarang2 tak lagi.. teringat adik junior yang patah tangan pasal lompat pagar.. alkisahnya.. dia sangat skema.. kelas agama lagi.. tapi haritu.. dia saja2 nak ikut member panjat pagar.. malas nak jemaah zohor awal2 kat surau.. sekali... jatuh..patah tangan.. sekarang...alhamdulillah..
adik tu dah masuk IPG dah.. jadi ustaz lagi.. he3... -tanya dia.. kamu.kenapa tangan tu?? dia senyum ja...last..member bagitahu-- senyum je la..budak2..
nurin yusra yang kagum dengan ciptaan Allah.. monolog hati.. subhanallah.. indahnya dunia ni..

HIJAU =)

KEMUDIAN..
sampailah di.....


ini sekolah ku =)


JOM FLASHBACK =)
Kata2 ni dibina waktu pengetua saya baru datang.. cikgu Haji Hassan bin Awang mat.. dia sangat hebat.. saya suka sngat cara dia.. sangat2... sempat 2 tahun kot dengan dia..waktu hari pertama dia bertugas.. saya antara orang terawal yang terserempak dengan dia dan terdetik dalam hati.. ni mesti pengetua baru aku. dia ada gaya pengetua.. dan dia... memang hebat..boleh dijadikan contoh.. SMK Manir banyak berubah sejak kehadiran dia...
BANGUN BINA BERSAMA MELONJAKKAN KEGEMILANGAN SMK MANIR.

BARISAN PENTADBIRAN SMK MANIR YANG SAYA KAGUMI


tinggalkan kisah smk Manir.. nanti ada masa.. ada idea.. saya buat satu post pasal smk Manir

ni jalan balik sekolah.. kiri kanan semak.. SERAM.. bila ada kelas.. selalu je nak nangis.. balik sorang2..jalan sunyi.. kes rogol tak pernah ada.. tapi ORANG GILA SEKS.. SELALU JE KAT SINI.. pernah la ada pengalaman.. lebih dari 3 kali.. kena kejar dengan orang gila seks.. mahu demam woooo =(

meneruskan perjalanan ke depan.. tiba2 berhenti di sini..



ni la tempat saya mandi manda dulu..tangkap ikan.. =)
zaman sekolah rendah.. tak de nye belajar2..
saya sangat tak suka pergi sekolah dulu..
tapi pergi tempat macam ni.. saya la orang paling cepat pergi..





ni tempat memancing ikan... jambatan yang hampir runtuh dah sekarang.. kecik je jambatan ni
ni tempat memancing gak.. tak dalam mana.. tapi kalau saya terjun sekarang pun..lemas kot..
melebihi kepala saya.. dulu kering je... boleh turun..sebab tu tak pandai berenang pun tak lemas.. tapi.balik rumah.. lemas gak.. lemas dalam upah lidi dan getah paip :p



nak tengok siapa member saya??
ramai.. tapi tak de gambar dorang..
lia,lina,wani,ira,geng laki tak nak sebut.. ha3..
dan my cousin.. ida..


ni dia.. biru tu ida.. merah tu..budak paling nakal zaman akhir 90 an dulu kot..:p


TIBA2.. MOTO BERHENTI DI SINI.. DAN KEMBALILAH TERINGAT TRAGEDI DAN TRAUMA YANG MENGHANTUI HINGGA KINI..


ni la tempat di mana aku telah bertanggungjawab membunuh seekor ular besar berwarna putih hitam yang sedang memakan anak ular berwarna hijau..
aku bunuh ular putih tu.. korek mulut dia.. keluarkan ular hijau.. ular hijau tu tak hancur ok walaupun da masuk dalam ular putih hampir seluruh badan.
opppssss..say tak boleh teruskan cerita... tiba2 bulu meremang.. saya trauma dengan encik ular...sama ada gambar,cerita, melihat ular.. atau apa2 yang berkaitan ular,...until now!!!!

yang penting.. saya dah uruskan jenazah ular tu =( kawan2 tak nak bertanggungjawab.. ye la..saya yang bunuh,,depa tengok ja.. jadi.. saya kena uruskan ketiga2 jenazah..
ha?? kenapa tiga??
2 ekor ular dan seekor lintah.. yang dijumpai dalam perut ular putih.. lintah tu masuk waktu ular putih tengah syok telan ular hijau.. masuk kot mulut k.....
argh... saya tak boleh teruskan cerita ni....
MEREMANG.. GELI.. TAKUT!!!


tiba2.. saya melihat ke bawah...
rupanya..
cik Nurin Yusra binti Azahar tengah syok tidur dalam raga motor...

saya rasa... mereka dah bertolak ke Pahang kot..

balik ke rumah..
dengan tangan pegang cik Nurin yang syok tidur..
patut senyap..padahal tadi tak habis2 membebel atas motor..
satu pun saya tak faham...

last pic..


wajah cik Nurin waktu dah sampai rumah.. dia terjaga =)



dan siapakah budak nakal itu????

erm...
saya lah..
HANIM NORLAILA MAMAT

TAMAT















No comments: