nEnEk dAn mAk cik..jUga paK Cik..


Allahmdulillah...
tadi..dalam meniti waktu2 terakhir di bumi Allah--erkk terengganu maksud saya ;p
saya pi hantar anak sedara gi klinik
sebelum tu..akak dah pi check untuk kandungan dia
alhamdulillah..
rezeki murah
InsyAllah
tahun depan... akan lahir 3 lagi anak sedara
jadilah 13....
erm... rasanya menunggu saya graduate
ada tak anak saudara saya sampai 20??? ha3



nenek ni pernah lahirkan anak pada umur 65 tahun-- erk..pic dari encik google, citer pun dari encik google




ok.. back to our topic..
teringat tulisan Yusuf Al qardhawi
katanya
kalau kita nak belajar nikmat kebebasan
kunjungilah penjara kerna di situ, kamu akan mula belajar mengenai kebebasan yang kau miliki--bersyukurlah
kalau kita nak belajar nikmat kesihatan
kunjungilah hospital kerna di situ, kamu akan mula belajar mengenai kesihatan yang kau miliki--bersyukurlah


usah kau mengeluh dengan ujian.. pandanglah orang yang berada lebih bawah daripada kamu supaya kamu bersyukur......

tadi... dok tunggu giliran kakak
keluar seorang nenek
dia diam je.. kemudian dia tanya sorang kakak tu
nak balik mana?
akak tu cakap manir..
dia cakap--- tok nak tumpang sorang boleh?
akak tu cakap--maaf tok.. saya lepas ni nak gi batu 6 ..ziarah orang meninggal

nenek tu diam ja

kemudian saya pun bangun.. tanya.. tok duduk mana?
manir nak.. durian mas...

o0o0o.jap ye

erm..kak ra lambat lagikan?
ela pi hantar tok tu jap ep.. kesian tok tu
akak pun cakap.. pi la.....

vroom...vroommm..vroomm..
hati2 ye nak.. tok nak naik dah ni... sambil pegang bahu saya untuk naik motor

shetttttttttt..sebuah kereta muncul
rupa2nya cucu nenek tu


=) alhamdulillah.. walaupun x de peluang nak tolong nenek tu...
nenek tu dapat balik dengan selesa.....


ku perhatikan lagi seorang nenek...
termenung jauh dia...
jalan...sorang
terdetik saya
mungkin suami dia dah tak da..
moga anak dia ada lagi
tapi..
waktu saya x de kat kampung
kalau mak sakit.. mesti mak tak bagitahu
siapa la hantar mak pi klinik..
ayah??????hmm..

tiba2 rasa macam nak balik mengajar kat kampung je
senang nak jaga mak nanti
nasiblah ada abang kat rumah
atleast kalau ada pape
ada orang lagi tengok mak walaupun sekarang nampak macam mak je dok tengok dorang.. hu3



saya ke kedai nasi ayam jap
sekali nampak kereta teacher mala
puas jerit.. melompat... bye bye
tapi teacher tak nampak


masuk balik klinik..
akak bagitahu.
ada orang datang tadi..
kepala berdarah
kalau tak jatuh bangunan
ada benda berat jatuh atas kepala dia....

Moga dia selamat.. amin...




saya masuk dalam klinik..
ada seorang mak cik...
mak cik sakit apa? diabetis ep-- erk..nampak kat kad dia
dia cakap ye nak..
kencing manis la kan?
a.ah...
ni yang tak leh kudis2 tu kan? kena pantang makan? kan?

ye nak..
dia marah sangat.. kalau makan nasi..
tak boleh minum manis2
nasi kena kurangkan

saya diam jap
teringat rooomate selalu membebel saya buat air manis sangat


hmmmmmmmm


dan bermacam2 penyakit lagi.

anak sedara saya?
muhammad aniq irfan bin adli
cirit birit.. pagi ni saja 3 kali saya kena basuh ;p
ngan saya2 nak muntah..ha3.. mushuk3 ;p

tak pe.. ready untuk anak sendiri nanti =)




termenung sekejap..
alhamdulillah.. nikmat kesihatan masih milikku.. dipinjamkan dariNya..
berikanlah kesihatan yang baik kepada ibubapaku, diriku,guru2ku, sahabt2ku, umat islam Ya Allah...
agar kami dapat beribadah dengan baik kepadaMu..
amin......


tamat



cuci2 mata..cam tak apa ni???

4 comments:

Mohamadazhan hjDesa said...

salam, bahay ni, kena jaga pemakanan lepas ni dan bersenam :)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

Waalaikumussalam mohamadazhan..
pesanan tu amat tepat untuk saya
hanya orang buka pose je selalunya cakap air saya sedap--manis--mungkin sal lapar sgt.. ha3

bersenam..jaga makan.. kurang nasi.. kurang gula
mcam kempen 1 sudu je ;)

Mohamadazhan hjDesa said...

kempen tu sbb gula naik.hehe

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

hahaha.. yeke eincik azhan??
tak pe la
sambil jimat duit
turun berat badan jugak ;p