dEmi `P`


Assalamualaikum wbt
hari ini... saya nak cerita pasal apa yang saya dah lakukan semalam,dan kemarin..

kemarin..
saya teman sahabat saya-- cik nurul faratihah ke JPJ untuk jumpa pengarah dia..buat rayuan.. perjalanan agak panjang..panjang ke.. biasa je
ujian pertama-- saya nak ke jalan utama untuk dapatkan basa, farati tunggu kat pondok bas..pasal saya x de lesen..tak ada orang nak hantaq.. saya terpaksa jalan kaki...
jaraknyer.. mungkin dari maktab kita ke trafic ligth Mr potato kat MC tu.. penat jugak..
tapi cakap lam hati--tak pa2... Allah mudahkan aku.. time ni la aku nak rasa kesusahan.. --dalam purse lak..ada 10ringgit ja.. aish :p
sampai kat bus stop-- dah 2 bas terlepas-- sabar menunggu =)
sampai kat mydin... kami terus pergi library (kalau x silap la)
ujian ke 2--untuk print surat rasmi tu- alamak!! kad library tak bawak.. aieshhhh :p
sebelum tu--- melepak kat expo buku jap, farati beli tafsir warna pink untuk kawan lama dia.. serius!!! cantik =)
kisah dengan pak cik penjual buku = anak ni belajar kat mana? kat utm.. disiplin apa? ha???? disiplin? saya amik kejurteraan geomatik pak cik.. pak cik tu pun cakap... disiplin tu kira kejuruteraan la anak... kami pun cakap....o0o0o0o00 :p
dapat satu ilmu..
then, naik atas,ruang multimedia...
merayu kat akak tu..datang slow... bagi salam
then akak tu bagi la =) print sehelai je pun...
ujian 3= alamak!! sampul surat tak ade!!
kami pun.. jalan la pergi kat TTC lak..ada expo buka sekolah..
jalan2.. cari benda lain.. benda lain yang di jumpa... ha3.....
sampul surat tak berjaya di kesan...

dah tu... berjalan ke JPJ
lintas jalan besaq,lalu taman......
semua jalan kaki... aish...... =)

pergi la masuk JPJ
first time...
tanya tuh..tanya ni..
sampai la kami di bilik PENGARAH JPJ TERENGGANU
kemudian pembantu dia cakap..adik.. jumpa orang bawah boleh?
adik jumpa encik ni atau encik ni......
kami menurut perintah...............
sampai tingkat 1........
dah tanya..
he.........
tak bawa skrip lak :p
MAKNENYE ESOK AKAN KE JPJ LAGI ---urusan ke JPJ terhenti seketika



jalan balik pi mydin..
lalu terowong suram tuh.. kali pertama dan mungkin terakhir kot

pergi mydin...lapaq..
makan dulu.......
kisah di kedai makan----------
seekor ikan keli,dan nasi putih.. hargenya 5 ringgit!!!!!!!
sabaq2...
teringat kisah borak dengan sorang budak ni
dia nak join makan dengan kitorang
dia ingat kami budak sekolah
kami ingat dia budak form5..upenye baru form1!!!!!!! aish........
kelakaq je kalau ingat budak tu =)
jumpa mak cik2 saya jugak
cikgu akma dan cikgu rozita :p



memandangkan masa masih banyak..
wat keputusan.. pergi beli tudung kat bandar..
tengah tunggu bas-- kebosanan...
cik farati buat macAM2 LAWAK sampai saya dah tak tahan nak gelak
tiba2 ada teksi behenti
dia tunjuk 1... saya pun pi la
pak cik.. bandaq singgit ka??
dia cakap.. ye.. jom nak
apelagi... naik la..
mane nak dapat teksi singgit.
YANG JARAK ANTARA MYDIN DAN BANDAR, MACAM MAKTAB KE MC KOT
kalau kat sane!! confirm 10 ringgit!!!

dalam kerete.. borak lah dengan pak cik teksi tu... macam2 borak nyer..
i memang suka layan pak cik
dorang cakap ikut fact!! ada isi!! bukan ikut emosi =)

last sekali pak cik pesan
anak nak jadi cikgu.. jangan garang sangat ye :p
saya buat lawak... saya garang pak cik eh??
dia cakap x..
saya kata lagi..
dalam ramai2.. kena ada gak hak garang pak cik..biaq depa takut..
ha3
pak cik pesan gak
jangan sombong dengan masyarakat..
jangan sombong dengan cikgu lain
amik hati depa semua
baik dengan semua orang tak kira sapa kita
macam tu lah lebih kurang
---terima kasih pak cik teksi yang macho :p------
-pak cik tu dah nak expired..dia cakap.. hu3..saya ingat nak pencen,tapi dia cakap.. bukan.. kan orang islam expired 63 tahun.. pak cik dah dekat expired la ni-he3....--------
dah sampai kat stesen bas terengganu..jalan menuju pasar payang
beli kain tudung labuh
a,ah..untuk saya =)
untuk saya punye kawan,punye kawan :p
dah beli kat depan pasar payang
jalan lagi.. gi kampung cina..
beli kat situ lak
tiba2 kaki saya krem tak boleh jalan =(
berdiri jap.. sob3....
alhamdulillah
akhirya semua selesai walaupun saya jalan hincut2..--kaki masih sakit ;p


naik bas..dah penuh.......
kemudian.. ada 1 seat kosong..
alhamdulillah..farati izinkan saya duduk
dah tak larat nak berdiri
kaki sakit sangat.. tertarik macam daging kena tarik.. nak putus..........


sampai kat manir..pisah kat simpang 3.......
balik.call akak... mintak amik ngan moto =)
alhamdulillah.....
malam tu tidur awal........




hari ke dua...semalam.........
dah elok2 bersiap..
tiba dengar ayah nak kuar.jerit panggil ayah2!!!!!! nak tumpag..
ayah pun pi hantaq..
jumpa farati kat bus stop...
ujian 4= anim... surat semalam farati lupa nak bawa..
nak amik..jauh..macam mana ye..
kami pun jalan la..pi cc depan...nasib buka..
dah taip semua..
ujian 5=cc tu x boleh print...
ujian 6=alhamdulillah..ada pendrive.. tapi... computer tu x boleh masuk usb... jadi kena pindah komputer lain.
ujian 7= dah share dokumen kat ym...masuk komputer lain.... pendrive tak berfungsi
kemudian.. Allah bagi jalan lagi..
amik broadband... kebetulan bawa.. am\mik memori card hp..kebetulan ada..kami pun ke mydin.
ujian 8=1 jam lebih tunggu bas :p

sampai kat mydin=selipar saya nak putus lak
pi shopping..beli beg..beli selipar tu-asih...lain lak arah tuju :p
kemudian... makan...
MAHAL WOO0O0O0....

lepas zohor... pergi ke library..
tapi kali ni orang lain jaga kaunter
ujian 9= kena cari sape2 ada kad lib..untuk pinjam..nak guna pc library
dah jumpa
ujian 10= x dapat guna gak (kad cik zahidah ..kawan sekolah dulu)

merayu la kat seorang `kakak ` ni... akhirya boleh print =)
dah print sembang jap
aiks..bukan kakak la...adik :p baru habis form5... sorry dik.. thanks
Moga Allah balas segala bantuan mu..amin

kelaq tu.. jumpa kak faridah,kak zahidah,kak munirah-tu satu batch dengan farati. senior2 saya.. ps: farati tak nak saya panggil dia kakak.. ha3


turun....pi lah JPJ
dalam pukul 2 kat JPJ kot..
alhamdulillah
segala urusan dipermudahkan
farati boleh repeat cepat...

tapi---borang kelulusan tu kena hantaq kat BITARA
tempat farati belajar... jadi... kena hantar hari ni jugak

ujian 11=kami pun jalan ke mydin balik..masa tengah jalan.. nak pi kat tunggu bas..nak naik jejantas tu.
farati kata..
anim... ntah2 kita pusing belakang tengok ada bas. mesti x sempat nak kejar..
saya cakap.. a.ah..jom cepat..
tapi kami tengok belakang
ha3!!! betul2 bas ada kat belakang...
da betul.. x sempat nak kejar :p

farati nak naik bas ni..ta[i x de rezeki lagi.. lain kali la.. kot ada rezeki. insyaAllah =)
bas ni ada kat Terengganu je ye.......... ngeh3


dah tu..tunggu..tiba2 ada teski-- dia cakap 3 ringgti seorang
ok lah..kesian farati... muka dia dah la penat--kurang sihat--
dalam kereta..borak dengan sorang pak cik penumpang,dan pak cik teksi..
lama jugak den borak..
macam2.. sampai la ke politik
ha3..
dah minat... semalam politik.arini pun politik-- pak cik tu pun minat.. layan la

sebelum turun..pak cik mintak maaf..banyak sangat cakap..takut ganggu
saya cakap..x eh pak cik..saya suka... :p
depa pesan gak.. anak..nanti didik anak bangsa betul2- ye pak cik.insyaAllah..moga Allah redha (tu dalam hati la) :p

bitara kat bukit payunf--jauh gak..kat kampung kak aisyah lau tak silap :p



kemudian.selesai urusan di sana......
tunggu bas lagi..
sambil tunggu..
sambil cik farati buat lawak... hadoi.............
akhirnya bas sampai...
berhenti kat mydin balik.pajat jejantas.. tunggu bas kat tempat tadi balik....


sedih tengok budak2 sekarang
saya ngan farati.. diam ja..........
ada seorang lelaki tegur saya..
dia cakap..banyak duit--masa tu pegang duit 2 rgt.untuk tambang bas
saya diam ja.
kemudian dia cakap
hanim belajar kat mana sekarang?
saya tengok muka dia..
larh...... budak tu--- budak 5 tekun,jiran kelas sebelah..dornng kelas MPV.. duduk tepi kelas kami.. kelas tu semua lelaki.. --saya cakap la..melaka... awak budak sekolah manir ye?? dia cakap.. a.ah... kemudian.. 2 2 diam... saya mintak maaf.. bukan nak sombong :p
tapi................. ntah la................



bas pun sampai.. penuh... berdirilah kami
sampai la kat manir...jalan
tengok sekolah manir...
sk manir
tiba2 loceng bunyi
pelik gak.bukan waktu sekolah
farati cakap--depa dah set kot
saya cakap-- dulu kan farati... tugas tekan loceng waktu rehat dan naik rehat... saya la :p
pengawa selalu lambat bertugas.. saya selalu tekan loceng... suis tu kat tepi pintu guru besar.. dalam pejabat..semua dalam tu tahu kot saya budak tekan loceng.. he3..........

tapi.. dia dah tukar kot sekarang.. 7tahun lepas kot :p


pi beli jagung, roti.. nak kangkung..
he3
berpisah di simpang 3 =)

segalanya selesai
penat+seronok+seronok =)

maaf farati..anim ada tersasul cakap..tapi betul2 x de niat :p


jumpa lagi mak cik saya
cikgu akma n cikgu rozita.. ha3
depa pi klinik..anak kak ma demam =)

sabtu ni kak ta dah pi tumpat dah..kena pi jumpa dia esok ni..

alhamdulillah
segalanya selesai...
farati akan test lesen P hari isnin minggu depan..27.12.2020
Moga Allah permudahkan segala urusan awak.. amin..

tu perjalanan pergi buat rayuan untuk amik ujian lesen P kereta
moga dia lulus...

lulus bawa kereta,tapi buka bawa macam ni :p

chaiyyok!!!!!!!!!!!!!!!
buat betul2 ep :P



3 comments:

Shahira_shera said...

wow bnyknye ujian...xpe2 dpt jgk laluinye...bgus2...=)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

ha3.. ujian itu indah :p walaupun sakit
tapi puas.. bila dah lulus....

srikandi nur islam said...

yey..alhamdulillah, segala penat lelah x sia2..Allah balas jgk klo kite sungguh2..yeay!! saya lulus, da dpt lesen, pasni bleh jejalan..terima kasih hanim dan cik hasdi..
x penat diuji sbb kite akn blajar bnyak perkara dlm hidup.. ujian itu indah, btol2..klo tak diuji, camne nak tahu tahap kesungguhan kita dlm berbuat..