baRu SayA sEdaR..SaYa daH BeRTuNang =(

Alhamdulillah..
hm... tadi saya sembang dengan adik junior saya.. budak pengajian agama
saya tanya dia adik dah bertunang ke??
dia cakap dah..
puas la berhujah..
last sekali..
dia cakap...sebenarnya akak pun dah bertunang...
----------------------------------------------------
ini bukan tunang automatik bila kita kata setuju kat pak we kita ok??
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
saya  pun.. diam sejenak... dan berfikir.....

MAKSUD ADIK

BERTUNANG DENGAN KEMATIAN?

adik tu cakap
pandai anak ummi
saya cakap
akak tak panggil ummi.. akak panggil mak ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ustazah salbiah Omar 
pernah pesan...
beli kain kapan siap2.. simpan dalam almari...


TAPI SAYA TAK TERBELI LAGI!!!

KAWAN-KAWAN
NANTI..DAPAT ELAUN PERTAMA DEGREE KITA BELI SAMA2 EP??
KALAU ADA PELUANG WAKTU ITU..


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
saya rasa saya pernah baca 1 pesanan
kalau tak silap dari Imam Al Ghazali
kalau salah.. betulkan saya...

ORANG YANG PALING BIJAK IALAH ORANG YANG SENTIASA MENGINGATI KEMATIAN

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------bila kita ingat mati apa kita rasa??
  • takut
  • sedih
  • berdebar2
  • insaf
  • nak menangis
  • tak nak buat jahat dah
  • dan macam2 lagi
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------tapi>>> adalah mengingati kematian itu  kita perlu sedih?
bagi saya-- ini pendapat saya ok???

KITA PATUT SEDIH MENGENANGKAN DOSA KITA DAN TAUBAT!

ingat mati itu buat kita

SEMANGAT UNTUK BERAMAL SEBANYAK MUNGKIN DAN MERAIH REDHA ALLAH 
TAK LAGI BERAMAL KERANA MANUSIA!!

ingat mati itu buat kita

CUBA BERSEDIA UNTUK HADAPI KEMATIAN!!

ps: saya belum ;(

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

KEMATIAN TU JODOH KITA

kita tak tahu bila kita akan mati
mungkin SAYA yang sihat mati terlebih dahulu dari ANDA yang sakit

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

itu rahsia Allah.. kita takkan tahu
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

so what we need to do bebeh???

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tidak dijadikan jin dan manusia melainkan untuk beribadat kepadaKu

ruangan kosong di bawah ini saya izinkan anda untuk tulis sendiri apa2 yang anda nak tulis secara maya dari hati anda 





















-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dah siap dah??
Alhamdulillah


sekarang..
saya dah ada tunang.
saya sedar saya ni dah bertunang..



saya perlu siapakn diri untuk menhadapi hari perkahwinan saya 





anda??saya??
kita sama2 eh ;)


moga Allah Redha
out





ps: jangan marah kalau ada member wat relationship dia engaged kat fb dia..mesti ada hujah dia =)