uJiaN kE pUjiAn? aNdA JaWaB






Best kena puji???

Sebelum hati ini terus alpa.. baik kita ketuk2 dulu.. kemaskan yang asas.. agar pembangunan seterusnya.. tak hancur kerana asanya yang rapuh..

Saya dan anda??

Kita sama2 punya cita2.. yang membezakan.. usaha dan pencapaian kita.. betoi dak??

Dalam pembinaan.. kita akan menerima ujian dan pujian??

Ujian dan pujian?

Soalan pertama

Sapa kata ujian sakit,pujian tak sakit??

Sapa kata ujian tak sakit,pujian tak sakit??

Sapa kata ujian sakit, pujian sakit??

Sapa kata ujian tak sakit,pujian sakit?

mungkin pening...baca betul2..

Okies.. jawapannya.. kita sorok..masing2 jawab dalam hati ep...

Untuk sapa kata ujian sakit.. pujian tak sakit..—manusia.. memang nak mudah aja.. yang best kita suke3.. yang tak best..kita kutuk2.. okies.. bukan kita..mungkin saya.. nauzubillahiminzalik...



Untuk sapa kata ujian tak sakit.. pujian tak sakit...—anda sangat berlapang dada dengan Allah.. wah..baguslah =) Alhamdulillah..



Untuk sapa kata ujian sakit... pujian sakit—anda mesti dikatakan pelik.. asyik sakit je.. :p gurau2.. erm.. ujian memang sakit... namun..InsyaAllah..kita mampu menghadapi ujian itu jika kita fikir tentang hikmah dari ujian..InsyaAllah..pujian sakit??anda sangat pelik.. tapi sukar untuk kita temui orang yang rasa sakit bila di puji =) jadi.. saya pun tak nak puji anda :p izinkan saya memuji anda dengan Allah tampa pengetahuan anda okies??


Akhirnya...

Paling pelik...

Untuk sapa kata ujian tak sakit, pujian sakit... anda memang sangat pelik.. tapi.. andalah orang yang saya sangat kagumi—opss.. saya terpuji anda.. MAAFKAN SAYA—tapi saya balas dengan hujah sikit ye untuk buat anda tersenyum insyaAllah... SAYA MEMUJI...ALLAH MENILAI =)


Kepada anda... ish.. I can’t say anything ... tak pe..InsyaAllah.. kita faham sama2 kita...


ini semua pendapat peribadi..tiada betul tiada salah..setiap hati punya hak untuk menilai..

MENILAI..BUKAN MENGHUKUM.. MENILAI UNTUK MUHASABAH..BUKAN UNTUK RASA KITA DAH HEBAT MACAM BIG BOSS.



TAMAT

2 comments:

Cikgu Oshin said...

saye sgt suke post ini..
thanks ye..
kata2 anda membuat saye berfikir sejenak..=)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

kak oshin--
saya sangat gembira dengan kedatangan akak ke sini =)
terima kasih akak comel + penyabar =)