kiSaH sEekOr LabAh2..

sebenarnya malam ni saya tak da mood--
tiba2 my best frenz cik farati ym.. suruh tengok satu blog ni..
lawaks..
then.. bila dah macam tuh..
terasa pulak nak share cerita zaman kanak2 ribena dulu
dulu masa kecik2..
saya agak femes kat kampung dengan panggilan `ela`
sekarang jugak tu la nama panggilan aku kat kampung..
kadang2 bimbang jugak..tahun depan nak PBS-- pergi sekolah budak2
sekali dia panggil `cikgu ela!!!`-- haru den.. ngeh3...
bila baca blog tadi.. saya pun rasa teringin nak cerita zaman keriangan dan kelakoan dulu...
tak pe..
story pertama.. pasal labah2...




dulu masa tu darjah 5..
tu la kali pertama saya dapat duduk kelas pertama
saya pun tak tahu macam mana boleh sesat kat situ...
kelas tu ada 42...
dan saya lah orang paling terkebelakang dalam kelas tu....nge..
ingat lagi masa akhir tahun darjah 5..
saya dapat nombor satu!!! satu dari belakang!!!
42/42...
buku rekod tu ada lagi sampai sekarang.
malu nak tunjuk kat bakal anak den nanti..ha3..

dalam kelas tu ada la sorang jejaka ni..
nama dia.. azarul azwan bin mazri..anak doktor...
dia ni agak berlagak la dulu--orang pandai :p
saya bukan la tak puas hati dengan dia.. tapi jiwa mengusik tu agak kuat..
beli seekor labah2...
labah2 mainan ok..
bawa la pi sekolah..
memandang saya ni tak pandai..
orang tak pandai kena duduk belakang--falsafah ntah pape..
budak2 lelaki pula suka lepak kat belakang.. jadi.. selalu meja dibelakang ku jadi mangsa.. dan diriku jua-- mungkin pasal masa darjah 4--saya duduk kelas nombor 2-- kira pendatang baru la..

ni padang tempat saya berlatih bola baling dan bola jaring dulu--- sampai daerah saja--
saya pernah round padang ni paling banyak 23 round sehari--waktu tu training untuk daerah kot-- kuala terengganu utara-- pagar ni???? mesti lah pernah panjat-- cikgu lambat datang-- -joging dah habs--pi kedai beli air-- ataupun--saja2 meniru habitat kera--ngeh3... pe la yang saya mengarut ni..




saya saje usik2 azarul dengan labah2 ni..
dia cakap...`saya takut la!!!`--
dah dia takut-- saya lagi la usik-- sampai dia MENANGIS--
muka dia agak ensem la sekarang--pemain ragbi lagi(tengok gambar kat fb)-- bakal doktor-- belajar kat Rusia-- jadi saya pun tidaklah berani add dia..
tapi kalau dia ingat-- dia pernah menangis depan saya.. kerana takut labah2 mainan yang saya pegang.. agak2 dia berani tak jumpa saya???? ha3----

nakal jugak aku dulu yerppp--hanim2...



masuk ke sekolah menengah--
di smk Manir..
saya duduk kelas nombor 3 masa form2..
pasal.. kelas 2 pertama kelas bahasa Arab--saya--biasa2 sudah...
tapi ikut ranking..kadang2 budak kelas saya lebih hebat dari budak kelas Arab yang pertama tu-- tapi bukan saya la... nge....

logo saja sudah--tapi saya sayang sekolah saya :P



masa masuk sekolah menengah--sampai sekarang-- tabiat saya dalam kelas.. nak duduk di depan..

masa form2... saya terjumpa kotak labah2.. yang kalau kita tarik kotak tu..
kadang2 keluar cicak palstik..labah2 plastik.. untuk buat orang terkejut la...
tapi saya main dengan member2 la..
buat terkezutkan diorang..
last sekali hancur kerana semua dah kena...
memandangkan dah rosak..
saya pun buat keluar la labah2 palstik tu..
kotak duduk dalam meja..
tiba2 cikgu masuk..
saya letak labah2 tu kat hujung meja..
masa tu sampul meja..agak coklat+ kelabu..jadi tak berapa nak cam..
cikgu siti noraini binti pamiran pun masuk-- sekarang dia dah mengajar kat KL balik--
dia ajar Bm masa tu..
masa tengah buat latihan..
dia pun ronda2 meja-- biasala tu..kerja cikgu--
dia berhenti kat meja saya.. `mata dia rabun ok!!!`
saya pulak tengah khusyuk buat kerja dia bagi masa tu.. (kesedaran sivik untuk belajar mula tumbuh)
dia pun tiba2 ambil `benda` atas meja tu..
dia pegang.. dia picit2...saya buat derk je la..
tiba2 dia jerit.. satu kelas terperanjat...
`argh!!! tak nak tak nak tak nak.. labah2... labah2.. tak nak..tak nak..`
siap lompat lagi tak tahan..
kemudian dia baling.. ha3...
saya cakap.. cikgu..plastik je tu..
saya ambil..simpan bawah meja.. ha3..
hadoi..
satu kelas gelakkan cikgu..
cikgu.. saya mintak maaf sangat2.. saya dah buat cikgu kena gelak..maafkan saya...







2 minggu lepas tuh---- baru saya tahu--cikgu siti noraini sedang mengandung!!!
masa tu rasa bersalah lagi teruk..
maafkan saya cikgu..
nasib tak de apa2 keguguran..alhamdulillah...


lawak teringat zaman2 dulu-- ngeh3...

ps:cikgu cakap..apa awak buat kat cikgu awak..nanti anak murid awak akan buat kat awak.. adoi???
jadi aku akan melompat dalam kelas gak ke nanti??nauzubillahiminzalik..tapi
ntah2 cikgu dah pernah buat kat cikgu dia dulu..ha3...


merilekskan minda :P

5 comments:

Shahira_Shera said...

haha...lawaklah k.hanim ni...nakal jugak die mse zaman sklh dulu...haha...xt'tahan shera gelak...haha...
haha ade jgk bdk laki tkut labah plastik sampai nangis...huhu....
huh rindu s.k.manir
=)

tinta_islam said...

salam cik hanim...ewah3..sronok ang bercerita noo..
haha. nice post. jgn bt camtu kt anak murid ang nnti.. =)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

shahira--- itu zaman dulu2
cuma bimbang--takot studendt buat kat akak lak nanti :p


tinta islam-- doakan saya jadi cikgu yang baik naa,,, :)

Shahira_Shera said...

haha...biasalah kak dulu2 kan...shera dulu diam jer....huhu...
insya-Allah ank murid xwt cmtu ke akak...

Anonymous said...

haha,,sy mmg takut labah2 plastik ke betul ke,,yg kecik2 duk dlm bilik air pun takut, alamat die tak mandi la haha...smpai la skang still takut lg...
btw, add jela sy..
-azarulazwanmazri-