CaTaTan Hati


Alhamdulillah..
kembali lagi..
cuti2 ni..
agak berat ujiannya..
ujian nak berehat.. nak bermalas-malasan..
nak buang masa...
hadoi...
Astagfirullahalazim...
then.setakat ni tak de lagi aktiviti yang boleh menambahkan ilmu secara berhadapn kecuali
online!!!
cuti ni saya bawak balik beberapa biji buku yang dah lama ditangan
tapi tak khatam2 juga..
doakan saya :( moga2 serius sikit..tak2.. serius banyak...
buku2 yang dibawa pulang

sirah jilid 1 dan 2
risalah Hassan Al Banna-- yang ni den print..
lebih 150 kot..
sampai jamm printer.. rileks suda :p
dialog antara kristian dan islam by sheikh Ahmad Deedat
dan
BUKU MUET

tapi.. saya tak mampu sentuh secara serius lagi pun..
oppsss
tertinggal satu..
50 Wasiat Rasulullah SAW untuk wanita
tapi..
ni pinjam saja...
buku yang orang biar merata
den pinjam la...


selamat jalan kepada anak2 sedara tersayang dan akak.. dah balik pun kome...


saya nak kongsi sikit

kome pernah dengar pasal kanak2 pelarian Rohingya???
yang beragama islam
jumlahnya dalam 130 orang...
ibubapa dorang dah tak tahu di mana..mungkin dah mati
dorang duduk kat Malaysia.. alhamdulillah
tapi tak boleh sekolah!! pasal status pelarian!!!
nak tahu tak sewa bangunan madrasah yang dorang duduk sekarang siapa tanggung???????

PERSATUAN AGAMA BUDDHA!!!!

di Manakah orang islam!!!!!!

anak2 di situ ada yang hafiz!!
kita habiskan duit.. makan mahal2..
baju cantik2..
tapi hanim!! awal ingat tak saudara awak yang susah tu????


dorang nak buat program...
bukan dorang..
tapi satu organisasi ni

laman islam

cuma nak peruntukan 2500 je

2 kali bertangguh!!!!
tak cukup duit

tak de orang nak derma :,(


moga2 nasib mereka akan terus terbela

dorang sedara seakidah kita

saya ulang sekali lagi
dikalangan mereka ada yang HAFIZ!!!

penempatan mereka ditanggung oleh PERSATUAN KEBAJIKAN AGAMA BUDDHA!!!



TAKUT MENGINGATKAN AYAT NI

`KEMISKINAN MEMBAWA KEKUFURAN`

NAUZUBILLAHHIMINZALIK...



sama2 kita ambil tahu pasal saudara kita..
ambil tahu dan ambil TINDAKAN!!!


TEGURAN UNTUK ANDA..

KHAS BUAT :
HANIM NORLAILA MAMAT





http://rumahanakyatimrohingya.blogspot.com.






4 comments:

murabbi said...

oohh...
post mule2...sgt trase..btul2...byk mmbazir...biar mtlamat ..nk hbiskan bcew bku yg brtimbun...uuuh..MUET....byk lagi yg lain juge x bace..ape nk jadi dgn nurul???uuuh...
dan....post strusnya...mnyayat hti....apalh kita brbnding mreka...astghfirullah

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

nurul :(
sama2 kita saling mengingati ye..
:(
kita usahakan semampu yang boleh...
InsyaAllah

farisha_ipin said...

sangat sedih.. hmm~

Shahira_Shera said...

hmmm kesiannya dieorg...smga nasib mereka t'bela..amin...