SibUknYeR sAya...



Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk melepaskan kelelahan di sini.
beberapa minggu ni dan minggu akan datang jadual tersangatlah pack..tapi saya yakin, saya bukan melalui semua ni sendirian... Setiap orang ada ujian masing2....

Semalam kalau ikut, nak berehat siapkan berpuluh assigment yang menuntut perhatian..tapi..
dari pagi.. pergi kuiz PNB.. sampai pukul 11..
kemudian bergerak ke perpustakaan negeri melaka untuk mencari bahan..
Alhamdulillah.. dapat sorang sahabiah baru.. saudari azizah dari smka sultan muhammad..
melepak menghabiskan masa kat sana..plan nak pergi pasar malam..jadi.tepat pukul 4.45.. kami solat.. dan bersedia ke pasar malam..
tunggu pak cik datang amik.. tunggu2..
berpuluh2 call.. skali pak cik cakap..pak cik lupa dah..
sabaw je le :)
pukul 6.15 baru pak cik sampai..kami nak jugak pergi pasar malam..tapi.....
pkul 7 dah kena masuk asrama ni..mesti tak sempat.. pergi pasar malam..
jalan jem plak dah,....
kami turun membeli dengan cepatnya.....
jam menunjukkan pukul 6.55... kami pun telefon warden (ikut prosuder..nanti kena sakit wooo00ooo)
akhirnya..sampai lah kami ke asrama selepas azan magrib.....
terus solat magrib.........
kemudian terus berkumpul untuk makan.. dan musyawwarah pasal :
laporan yang warden mintak pasal malam math yang penuh tragedi tu..
masalah sahabt2 yang tak de tiket nak balik kampung
dan assignment... aduh..........tak dapat lepak kat halaqah semalam......
pukul 9..pergi bilik kawan(kawan kat bilik saya ) untuk solat pasal penuh kat bilik saya..tak muat nak solat..he3......
terus bersenam.. mintok tolong mesin basuhkan baju .....
dan tangan basuh baju kurung tu.......
sampai pukul 10.45(siap dengan sidai)
kawan pun masuk bilik dia..yang memang sedia ada saya di dalam.....
borak2.. makan murtabak dengan muka mengantuk dan penat.........
tidur.........
kemudian............
tidur 12.30
pukul 4.30 tak dapat tidur.
bangun termenung jap.
tidur bangun 6.15.........
sambung tidur.rancang sampai pukul 8.15 sebelum ikut kawan pi kuliah dhuha..
tiba pukul 7.30.. ada pengumuman spotcheck....... jadi naik bilik dulu..siapkan diri...
hu3. roomate bagitahu..ada spotcheck pukul 6.30 tadi...
ada kes....hu3....(lupakan)
laksanakan spotcheck.. berkumpul.. baca yasin.. masih tak dapat menjejaki..
pukul10.30 baru selesai.
masuk bilik balik.terus tidur sampai 1.45..... kejam tak.......
lepas zohor..tidur lagi sampai 4.40...........
hebat tak??
ya Allah... hurm.........
rasa penat sangat......
keadaan ni akan berterusan.. pasal lagi 2 minggu kena pi merdeka..jadi ada 12 hari kena ganti kuliah........
beratus jugak jamnye tu.......hu3..
assgment......
Moga urusanku dipermudahkan.amin3............

No comments: