masyaAllah.. Rindunya kaT Mak..


sedang berahat-rehat kepenatan menyiapkan tugasan yang masih belum siap.. ana membuka galeri halwa telinga dilaptopn ana nie.. terpasanglah sebuah lagu.. `setia seorang isteri`
tiba2 hati ana sayu. teringatkan mak.. mak ana.. mak...
adik rindu sangat kat mak...
hurm... kat depan mak.. malu nak bahasakan diri adik :)
mak panggil i@ela.. he3.. ana plak bahasakan diri.. orang..ataua ambe (loghat tganu)
ayah masih lagi setia menggelarkan ana adik @ i@ela ..
kakak2.. abang2.. masih ada yang kekal dengan panggilan adik.. bila gaduh.. engkau ler.. he3.. tapi semua dah besar,dah kawin.. tak da nak gadoh2.. jarang jumpa.. kakak2 abang2 semua.. ila sayang kamu semua..
kak na.. kakak sulung.. seorang wanita tabah ,walaupun hidup penuh dengan ujian.. kak na masih lagi kuat, adik mu ini sentiasa berharap akak bahagia meniti hari2 baru yang kian menampakkan mentari.. alhamdulillah...
abang cop.. seorang abang yang kuat, walaupun bangcop diuji dengan ketiadaan zuriat.. adikmu ini berdoa,moga bangcop akan terus bersabar sehingga rezeki itu akan tiba..bangcop abang yang baik.. banyak berkorban untuk adik..abang yang paling setia memanggil ila..adik.. akan adik balas segala jasa bangcop pada adik..walaupun bangcop tidak berpendidikan tinggi.. tapi adik tetap bangga dengan abang cop..abang yang cukup penyabar dengan kegiatan adik bongsu yang suka `kidnap` duit bangcop dulu.. `kidnap` motor bangcop bila bangcop tidur.. rindunya nak berbuka dengan abang.. dulu kita berdua je tinggal kat rumah.. dapat la makan sedap2 hasil duit bangcop ;p

bence.... abang yang selalu berkorban untuk keluarga. walaupun kita tidak rapat..adikmu ini faham..abang terlalu banyak tanggungjawab.. adikmu ini malu dengan setiap bulan bence kirimkan duit pada ila.. tapi terpaksa ambil juga pasal tak minta duit dengan makayah.. bence... adikmu ini akan selalu mendoakan kebahagiaanmu bersama-sama keluarga.. terima kasih kerana selalu nak pukul ila bila tak nak pergi sekolah dulu :p kalau tak kena pukul.. jadi apelah sekarang ni..tapi bence tak pernah pukul ila.. bula selalu la!!!

bang wi.. adikmu ini menyanyangimu.. abang... masa kian hampir.. kembalilah kepada yang sepatutnya.. pintu taubat Allah sentiasa terbuka untuk kita.. ila gembira tengok perubahan abang sekarang..terus duduk rumah ye?? tunggu ila balik.. hurm.. abang.. sebelum abang pergi dulu..abang paling rapat dengan ila tau.. bila abang pergi..bilik abang ila guna... tapi bila abang kembali.. dah banyak perubahan kat rumah kita.. dari ila f0rm2..sekarang ila dah 19tahun.. alhamdulillah..Allah izinkan ila jumpa abang lagi..

bangha.. abang pembuli.. banyak kenangan kita bersama.. selamat datang kerumah :) serikan rumah yer.. kerja kat tganu pun ok pe..ada juga kak mas..dengan yusra menyerikan rumah yang kian `basi` tu.. jom pakat berbuka sama2 nanti :)

kak mek.. kakak ku yang kecik tapi garang.. akak banyak tolong ambe.. masuk maktab pun.. kome yang isikan :p terima kasih... semoag berbahagia bersama suami tersayang.. nak anak tercinta.. abang min.. si amjad comel tu.. he3...
ambe tak kan lupankan jasa mek pada orang..sampai bila2..

kak ra.kakak ku yang sangat3..... kuat.. kak.. adik sayang sangat akak.. semoga akak bahagia dengan suami akak. bangli.. dan penyeri hidup akak..aniq.. adik doakan.. akak akan bahagia hingga ke syurga..amin2...jumpa raya nanti yer..selamat balik kampung jugak!!!selamat balik tganu secara permenant gak..tinggalkan perak tu.. ngeh3.. jangan gi sabah dah.. hu3..

kak mas.. kakak ku..yang selalu gadoh dulu..he3..
tapi ambe tetap sayang hang mas..
semoga akak terus bersabar..walaupun telah 2 kali kegururan
insyaAllah.. rezeki itu akan datang... amin...
jumpa raya yer???

anak2 saudara..
aiman----mak ila harap, aiman dapat berubah.. jangan jadi baik depan mak ila je.. belakang mak ila buat perangai.. syukurilah nikmat yang Allah bagi pada awak..
syahaqirien--- mak ila syang syaqirien.. mak ila harap..awak dapat tutup aurat dengan sempurna..InsyaAllah.. ayah awak imam.. awak kena sedar tu ... jadikan diri kamu wanita berharga yer..
aidid---- mak ila sayang aidid.. anak saudara paling penyabar..
iwan---- walaupun kita tiada nasab..telah ditakdirkan.. iwan jadi anak sedara mak ila.mak ila mintak maaf..mak ila garang..tapi garang mak ila bersebab..mak ila marah kalau awak tak nak pi mengaji..tak nak pi sekolah.. (sama cam mak ila dulu).. jangaj jadi cam mak ila..ok...
amsyar-----budak comel..tapi nakal..mak ila suka belanja awak makan aiskrim..
nabila-- anak sedara.. perempuan yang banyak cakap :)
iman-------- jangan kacau bilaukan rumah lagi ye iman.. he3..
amjad------- tak sabar nak tgk amjad lari depan mak ila..dulu mak ila jaga awak..seronoknya..
aniq------awak pun dah pandai lari.nanti lari dengan mak ila yer.... budak montel.
yusra----- anak saudara perempuan yang terakhir.. he3... nama awak mak ila bagi.. awak lahir..mak ila iqamahkan :)

abang ipar..kakak ipar-- banglan,kak lah, kak aya, kak mas, bang min,bang adi,bang ya.. selamat datang ke famly kami.......
the most important person in my life..
Ayah------------------------- adik sayang ayah (tapi belum terucap)
mak_-------------------------- orang yang paling adik sayang (belum terucap)

wallahualam..

No comments: