caTaTan hAti


Alhamdulillah.. saya masih berkesempatan untuk terus hidup dibumi Allah ini.. Jam menunjukkan beberapa minit lagi.. akan menjengah pukul 1 tengahari... Sedikit kepenatan kerana baru sudah basuh baju,lepas balik kuliah ganti sebentar tadi.. sambil tunggu baki baju yang saya mintak `encik washing mechine` basuhkan tadi.. he3...
tapi bukan semua, ada beberapa baju2 tertentu..saya tetap kena basuh tangan..walaupun agak pedih (tangan konon2nya sensitif dengan sabun..ngeh3)
sedang buat blogwalking tadi.. saya tersinggah kat satu blog kakak senior..
yang bertanya pada diri dia.. sepanjang aku hidup..apa yang aku telah buat untuk agamaku??
soalan dia tu..buat saya tanya diri saya.... soalan yang sama..
tidak keterlaluan jika saya katakan, kat sekeliling saya ramai srikandi2 yang hebat agamanya, akhlaknya,praktikal ilmunya.. baih solehah wujud di kampus ni walaupun tidak terkecuali dari kontroversi.. biasa ler tu..
dalam proses membina diri untuk jadi seorang guru,banyak yang saya belajar kat sini.. walaupun macam sibuk..tapi kesempatan untuk mencari ilmu agama tu tetap ada
thank untk semua pensyarah dan ajk2 yang selalu buat program :)
hari ini besday rakan kompartment saya.. dah 19 umur dia..
saya pula..
bakal menyusul...
malu nak mengaku umur dah 19 dengan akhlak dan ilmu yang macam budak2 ni.. adush...
ntah bila saya mampu betul2 kuat untuk istiqamahkan diri saya....
moga Allah memberi saya peluang..
setiap manusia ada `turning point` masing2..
moga2 tuning point saya bermula ramadhan ini..
saya terasa sangat, saya lebih menghayati ramadhan ini dari sebelum2 ni
tapi belum sepenuhnya.. cuma mungkin ok sikit dari dulu..
thanks to kak lisa..
yang sentiasa tolong `membebelkan` kat adik2 kopartment yang tak bangun sahur ni..
ya akak.. nanti kami bangun ye.. akak kejut kami boleh??
kami sahur..tapi minur air masak je..sebab tu tutup lampu :)
papepun.. sayang akak.. nim suka orang ambil tahu pasal nim..
terasa macam ada kakak kat sini :)
tapi..memang ramai kakak pun..
hurm.. kena stop nie.. baju mesti dah siap.. out..

No comments: