bEstnYer DoRanG...



Alhamdulillah.. saya makin seronok menupdate blog.. mungkin kerana saya dah tak join fb lagi.. jadi masa saya, beralih ke sini. Mungkin...
hurm... ketika saya jari saya menari di keyboard ni.. Saya ada dalam bilik TV bersama-sama budak2 pengajian Agama kampus saya..

nak tahu siapa?? tak perlu kot..he... kenapa saya cakap.. bestnya dorang.. tadi saya pinjam pendrive salah sorang daripada mereka. Saya pun tengok la bahan2 kat dalam..
banyak power point tentang apa yang dorang belajar..
Saya buka satu power point(dengan izin).. tajuknya sabar..redha..
Saya baca..
kemudian terdetik dalam hati saya..
`bestnya kalau hari2 aku dapat belajar semua ni`
hari2 ada masa untuk cari ilmu agama.. dan tu bidang kita.. kan best..
teringat ustad Fuad kata.. `cikgu kalau ada peluang nak sambung belajar.. cikgu tak nak sambung phd dulu..taapi cikgu teringin nak sambung syariah ke.. ape2 la bidang agama`-------- ustad.. kata2 ustad menyentuh hati saya :(

Bila fikir balik.. dulu masa lepas UPSR.. saya dapat tawaran sekolah agama.. semua perempuan.. tapi hati tak terbuka untuk pergi..
saya bukan menyesal pergi sekolah lama..saya bersyukur,banyak perkara saya belajar.. saya cuma sedih sikit.. saya tak dapat tumpukan sepenuhnya untuk pengetahuan agama..
seronok budak P.A...
hari2 mereka terisi dengan ada je isu,topik,ilmu yang berkait dengan agama mereka akan dapat.
saya pula.. last belajar agama secara formal.. sem 1.. tahun lepas..
cam ne hati tak kering?? gimana mau maju??
ustad cakap.. akan ada satu sem je lagi saya akan belajar agama..
TITAS.. sem1 degree nanti..
sahabat2 p.A.. korang semua insan yang sangat2 bertuah..
hidup dalam suasana biah solehah..
MasyaAllah.. SubhanaAllah.. Alhamdulillah..
enti semua Da`e.. ana?? he3...
ana gembira tengok enti semua.. ana seronok bersahabat dengan enti..
walaupun kita tak rapat.. tak selalu berjumpa..
ana tetap mengagumi.. menyayangi enti semua..
kerana ikatan kita.. ikatan akidah.. lebih hebat daripada ikatan keluarga (ayat tazkirah ustaz riduan pagi tadi)

Uhibbuki fillah!!!

2 comments:

murabbi said...

subhanallah....
nmun lg bgus jka kita x blajar agma..
tp msih bleh kaitkn dgn agama...
hum....
kn kte bleh jd teacher tp..brjiwa ustzh...
huuuu...
ape yg trjadi psti itu yg trbaek utk kite..
;)

MerPati tErbAng MenCarI ...... said...

murabbi.. merpati tak tau ler nak cakap macam mana.. he......
kongsi2 ilmu yer..
tapi benarlah cikgu cakap dulu.
kalau kita belajar apa kita minat.. kita akan enjoy but benda tu..
merpati tumpang gembira untuk murabbi :) tak pe.. subjek tu tak penting.. yang penting.. aplikan segala ilmu,kaitkan dengan ketuhanan..