kU raSakan peRtoLonGan iTu.. Alhamdulillah..



Alhamdulillah.. sebelum aku berangkat ke melaka sentral aku berkesempatan taip cerita ceriti di sini.. Pagi tadi. aku dihidangkan dengan sarapan rohani dan jasmani yang cukup enak.. sarapan rohani tu kat Bisa.. dah lama aku tak dengar kakak tu bagi tazkirah.. rindu sangat nak dengar, bila dengar nama dia dipanggil... aku tersenyum dengan harapan melalui dia..aku diizinkan untuk menadah IlmuNya.. alhamdulillah.. Roh aku dah sarapan dah :P kemudian bergerak ke kelas pensyarah matematik aku sms suruh pergi ambil sarapan dengan dia pula.. moga murah rezeki dia.. amin3.. sodap nasi lemak dia bagi tu..erk... Alhamdulillah...
tapi hati aku tak tenang sangat sebenarnya...
pasal nanti ada forum bi..aku ni tak berani speaking..
berdebar sangat.. aku pun meseg seorang kakak..
`kak.. doakan nim..` pasal semalam aku dah bagitahu aku ada test forum..
dia balas `sebuah pengalaman cukup mengajar kita bahawa siapa kita dan siapa Allah yang Hakiki,cukup memberi kesan dihati.ucapan` aku tak mampu `sering terkeluar dihati kita rintihlah pada Ilahi ..kerana Dia sememangnya menanti rintihan hambaNya.andai tidak ditimpakan ujian ini, adakah kita akan mengingati Allah..tanyalah iman kerana dia boleh memberi jawapan paling jujur.tidak Allah timpakan ujian melainkan kita mampu menhadapinya dan tidak Allah mencabut sesuatu kecuali menggantikannya dengan yang lebih baik.nantikan hikmahnya..pasti kita tersenyum..salam kuat kerana Allah adikku sayang----kak--------`
aku buat refleksi sekejap.. hayati kata2 ni..
dalam hati aku.. hanya berhajat pertolongan dariNya.kerana aku tahu kemampuan ku.. tiba giliran kumpulan aku..aku tarik nafasc panjang2..aku tak kisah kalau aku punya markah teruk.. tapi aku tak nak kerana aku markah kawan aku jadi teruk.. aku serahkan segalanya pada Dia.. sampai giliran aku.. ku mulakan dengan menyebut namaNya..hatiku hajat pertolonganNya.. ku mulakan.. Alhamdulillah......................................
segalanya berjalan lancar.. ada sekat2.. tapi tak teruk macam dulu.. tak undang kemarahan teacher.. member2 pun macam lega je.. ngeh3.. aku dapat rasa..tu la pertolongan Dia.. aku syukur sangat2... aku tak dapat buat tampa Dia!! teacher siap cakap.. you done good job untuk semua budak unit aku.. gembira juga.. pasal Allah izinkan buat terbaik,pasal sebelum mula forum teacher certa tentang kebengangangnya bila ada kakak2 yang buat forum baca kertas..aku tak nak mengikut jejak lagkah tu..aku tak buat teks.. aku tulis point je.. alah.. apepun.. ni memang pertolongan Dia.. aku makin gembira la.. rasa macam makin dekat je..amin2.. bukan ni je.. hari2 aku mintak tolong dengan Dia.. tapi dia tolong.. jadi K.U.. memang penat.. banyak tanggungjawab.. tadi kerana kekhilafan aku pun..habis satu unit aku malu pasal tak hantar buku prokib kat jawatankuasa dia..padahal salah aku..sian kat deme... maaf kawan2.. tapi tak pe la.. biar la.. buku prokip tu sekadar catatan saja.. catatatn lagi penting.. kat sebelah bahu kanan kita ni...kan2.. jadi.. rileks.. kita tahu apa kita buat.. setiap manusia tak lari dari melakukan kesilapan..tapi kita usaha la nak kurangkan kesalahan.. tapi apepun..maaf sangat kerana memalukan unit kita lagi..maaf sahabat2 ku...
erm.. cerita pasal pertolongan Dia.. terlalu banyak..hari2.. tak tercerita den..
tapi paling best.. Allah tolong aku.. bagi nikmat fizikal.. untuk terus mencari ilmu kat dunia ni..walaupun kadang2 aku tersalah guna.. macam pagi tadi.. kesian kat jiran aku.. bangun pagi2..tiba2 kena `warg!!!`dengan jiran.. eden pun satu..kenapa la nakal sangat... ish3...
hurm... banyak betul nikmat Allah pada Ku.. Alhamdulillah....
*tak sabaw nak balik jumpa mak dengan ayah* ngeh3..
kena bersiap2 nie... Assalamualaikum..
*menuju nikmat Allah yang seterusnya..menunggu aku di Terengganu.. makayah.. dan sahabat fillah.. farati,, jumpa esok .. InsyaAllah...*

No comments: