aKu rAsaKan LagI..



Alhamdulillah.. aku diizinkan lagi untuk menggerakkan jariku diatas keyboard nie.. 2 hari lepas, ku hayati satu meseg daripada seorang sahabatku.. `Allah tidak akan merampas sesuatu darimu melainkan menggantikannya dengan yang lebih baik` baru ini satu peristiwa berlaku pada diriku.. agak berat untuk aku terima.. namun aku perlu melakukannya demi kebaikan diriku..
aku tiada alasan untuk terus menyimpannya.. he3.. chewwah.. aku tidak mempunyai apa2 alsan yang baik.. yang aku perlu lakukan.. kawal diriku.. sibukkan diriku.. ingatkan dirimu.. agak penat hari2 yang dilalui.. permulaan yang agak sukar.. namun.. ku ingat katanya `la tahzan, Innalloha ma`ana`.. aku teruskan.. dan teruskan.. semalam aku ke perpustakaan negeri untuk cari bahan tugasan.. sedang beratur untuk fotostat..`agak lama-------adik2 ni berani je pintas orang dewasa------- nasib eden boleh senyum..kalau eden tak senyum-mesti eden nangis pasal geram kat dorang..he3----`
aku tinggalkan buku disitu sekejap.. kemudian aku kembali balik.. dalam hati yang sedang memujuk..sabar2..... seorang muslimah tegur aku.. ``awak ni budak maktab ke? umur berapa?` agak terkejut juga pasal kalau budak maktab aku.. mesti aku kenal.. aku pun ta`ruf la dengan muslimah tu.. seorang guru pelatih di sebuah tempat di selatan tanah air.. (IPTHO) yang paling bahagia.. satu cos dengan aku.. dan sebaya dengan aku dan berakhirlah pencarian aku mencari sahabat muslimah satu cos dari IPG lain.hatiku juga tiba2 tersentak.. mungkin ini lah yang Dia gantikan untuk ku bagi apa yang telah diambil.. memang baguih sangat la.. lebih baik la.. he3.. hanya yang tahu akan tahu.. apepun aku sangat gembira dan bersyukur.. Alhamdulillah.. hm... bila kita tinggalkan yang salah, dan kita yakin tindakan kita tu betul.. mesti kita akan rasa nikmat. kemanisan kebenaran tu.. InsyaaLlah.. selamat berjuang untuk semua........ teruskan hasrat mu.. kejarlah apa yang perlu dikejar. usah terlalai kerana sedikit ujian dunia..kerana kita punyai matlamat.. matlamat yang lebih besar dari segala matlamat....

No comments: